شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۶۶۳
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از ارایه خدمات بهداشتی به 12 منطقه عشایر نشین شهرستان دشتستان توسط 12 تیم سلامت خبر داد. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مهندس ماریا خویش دوست گفت: سرشماری از جمعیت عشایر نشین شهرستان از یکم آذر شروع‌شده و تا پانزده آذرماه ادامه دارد و نتایج سرشماری و مراقبت‌های بهداشتی به معاونت بهداشتی ارسال خواهد شد.

 وی تصریح کرد: هرساله با شروع فصل پاییز، جمعیت عشایر نشین در 12 منطقه شهرستان سکنی می‌گیرند و تا پایان اردیبهشت‌ماه در این مناطق می‌باشند که شبکه بهداشت و درمان شهرستان در اولین اقدام، با اعزام تیم‌های سلامت، سرشماری و مراقبت‌های بهداشتی گروه‌های سنی عشایر را انجام می‌دهند.

مهندس ماریا خویش دوست خاطرنشان کرد: در هر منطقه تحت پوشش یک مرکز خدمات جامع سلامت می‌باشد که تیم‌های سلامت این مراکز در قالب (پزشک، مامای پزشک خانواده، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس سلامت خانواده و دارویار) به‌صورت هفتگی و با هماهنگی امور عشایر به این مناطق اعزام و تمامی خدمات نوین سلامت را به گروه‌های مختلف سنی ارایه می‌دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار داشت: رسیدگی و کنترل بهداشتی آب منطقه عشایر نشین (کلرزنی و توزیع کلر) و دفع صحیح بهداشتی زباله در کنار دیگر خدمات و مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم است.

مهندس ماریا خویش دوست تصریح کرد: انتظارمی‌رود بر اساس سرشماری تیم‌های سلامت، جمعیت امسال عشایرنشینان در مناطق شهرستان بالغ‌بر سه هزار نفر شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر