جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۷۵۱
سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: امسال پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی در شهرهای این استان اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد حسن باستی روز دوشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: 37 شهر در استان بوشهر تاسیس شده که طرح ‌های متعددی براساس مطالبات مردم در آنها اجرایی شده که نیاز است برای تکمیل این طرح ‌ها تلاش مضاعفی انجام شود.

وی بیان کرد: در این ارتباط مردم از شوراها انتظار دارند، با تصمیم های خوب اتفاقات مثبت و تحولات جدید رقم بزنند.

باستی یادآور شد: عمران شهری مرکز استان باید ویترین برای همه استان بوشهر باشد از این رو شهرداری و شورای مرکز استان برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است. 

وی تاکید کرد: مرکز استان با دیگر شهرهای این استان متفاوت است به همین دلیل انتخاب شهردار از حساسیت ویژه ای برخوردار است و آنچه مد نظر قرار دارد این است که مدیریت شهری مرکز استان باید یک مدیر شش دانگ باشد. 

باستی ادامه داد: انتظار از شورا این است که در کنار تصمیم سازی قانونی، فعالیت‌های جدی شکل گیرد تا رضایت عمومی مردم جلب و نشاط در جامعه حکم‌فرما شود.

وی گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین وظیفه شورای اسلامی شهر و روستا انتخاب شهردار و دهیار است باید به این موضوع توجه جدی شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: برای تسریع در صدور مجوز سرمایه‌گذاری براساس برنامه زمان‌بندی کمیته تخصصی صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استانداری بوشهر تشکیل شود.

عبدالخالق برزگرزاده افزود: بوشهر با داشتن زیرساخت‌های مهم در حوزه گردشگری، ظرفیت قابل توجهی در این عرصه فراهم کرده که در این ارتباط باید فرایند صدور مجوز برای سرمایه گذاران در عرصه‌های مختلف در شهر بوشهر تسهیل شود.

وی یادآور شد: باید با تشکیل کمیته تخصصی و ویژه برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری، دستگاه‌های اجرایی بوشهر موظف شوند تا بر اساس برنامه زمان‌بندی مجوزهای لازم در امر سرمایه‌گذاری فراهم کنند.

وی با بیان اینکه تعامل با مسئولان دستگاه‌ها نقشی مهم در تسریع فرایندها دارد افزود: فرصت‌های سرمایه گذاری بسیار خوبی در پارک لیان و سایر نقاط شهر بوشهر وجود دارد که باید با واگذاری مدیریت این پارک فرآینده صدور مجوز برای سرمایه گذاری تسهیل شود.

برزگرزاده ادامه داد: در این ارتباط قدرت ریسک مدیران استان بوشهر نیز باید بالا برود و همه نگاهها به مرکز کشور نباشد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر