جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۸۱۴
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۳

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر با اشاره به ابلاغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال‌‌زایی به استان بوشهر گفت: ۵۱ درصد اعتبارات اشتغال‌زایی استان بوشهر جذب شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، فاطمه دهقانی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه توجه به اشتغال بانوان در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد اظهار داشت: در این راستا با توانمند سازی مهارتی بانوان  زمینه اشتغال بانوان به ویژه در بخش کارآفرینی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به اشتغال زنان روستایی استان بوشهر در اولویت قرار دارد تاکید کرد: ظرفیت اشتغال و تولید روستاهای استان بوشهر شناسایی شده و زنان با مهارت‌آموزی و پرداخت تسهیلات کم بهره زمینه اشتغال آنان فراهم می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر با اشاره به ابلاغ 500 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال‌‌زایی به استان بوشهر گفت: 51 درصد اعتبارات اشتغال‌زایی استان بوشهر جذب شده است.

وی بیان کرد: در این راستا 150 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به زنان استان بوشهر پرداخت می‌شود.

دهقانی با تاکید بر اطلاع رسانی برای استفاده بانوان از اعتبارات اشتغال‌زایی افزود: ائمه جمعه و جماعات برای افزایش آگاهی زنان در استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی اطلاع رسانی کنند.

وی، اشتغال پایدار زنان روستایی را از راهکارهای کاهش مهاجرت به شهرها دانست و افزود: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و برای افزایش نقش‌آفرینی زنان در توسعه روستا و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی طرح‌های مختلفی عملیاتی شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت  استان بوشهر زنان تشکیل می‌دهند گفت: توانمندسازی زنان و دختران روستایی از طریق ایجاد زمینه و افزایش مشارکت آنان در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطح روستا از طریق ارائه آموزش و مهارت‌ مورد توجه ویژه قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر