پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۹۴۲
سه‌شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: بازیافت زباله از مبدأ یا محل تولید، بهترین راه‌ جمع‌آوری و بازیافت زباله است. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مهندس ماریا خویش دوست، در نشست شورای بهداشتی بخش آبپخش اظهار داشت: امروزه رعایت بهداشت در جامعه به خاطر پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف به اصلی غیرقابل‌انکار تبدیل‌شده است.

وی افزود: ازآنجاکه بهترین درمان، پیشگیری از بیماری است، باید تک‌تک مردم در رعایت بهداشت عمومی کوشا باشند.

مهندس خویش دوست با اشاره به روش‌های جمع‌آوری زباله توسط شهرداری‌ها اظهار داشت: زباله، از منابع اصلی بروز بیماری‌های گوناگون در جامعه است که اگر به‌درستی جمع‌آوری نشود اثرات زیان باری برای جامعه خواهد داشت.

وی بیان داشت: باید محل دفن زباله محصور و دارای تأییدیه اداره محیط‌زیست و بهداشت محیط را داشته باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ابراز داشت: بازیافت زباله از مبدأ یا محل تولید از بهترین راه‌های جمع‌آوری و بازیافت زباله است که پیشنهاد می‌کنم در آبپخش اجرا شود.

مهندس خویش دوست با اشاره به مزایای این طرح اظهار داشت: طرح بازیافت زباله از محل تولید یا درب خانه مردم، باعث کاهش هزینه‌های شهرداری‌ها و با کاهش حجم زباله، دغدغه توسعه مکانی و غیره نیز تا حدودی مرتفع خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص دست‌فروشان گفت: بیشترین گروهی که می‌توانند توسط دست‌فروشان در معرض خطر بیماری باشند، دانش آموزان هستند بنابراین باید این موضوع موردتوجه تمامی نهادهای دخیل در سلامت جامعه قرار گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس ماده 55 قانون، ساماندهی دست‌فروشان به عهده شهرداری می‌باشد و برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و نظم بخشیدن به محیط عمومی شهرها لازم است فعالیت دست‌فروشان توسط شهرداری ساماندهی شود.

مهندس خویش دوست با اشاره به طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اظهار داشت: این طرح با جدیت در شهرستان اجرا می‌شود چون سگ‌های ولگرد می‌توانند ناقل بیماری‌های مختلفی به انسان باشند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان با تأکید بر ضرورت سالم بودن آب آشامیدنی مردم ابراز داشت: نظارت بر آب شرب شهرستان توسط واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان با جدیت فراوان انجام می‌شود و لازم است ادارات آبفا و آبفار نیز با همکاران ما در بهداشت محیط تعامل داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر