پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۲۵۲
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تلاش برای افزایش مشارکت‌های مردمی در امور مختلف خبر داد و گفت: طرح شبکه‌سازی موضوعی سازمان‌های مردم نهاد اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، معصومه ابتکار ظهر دوشنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه دولت به جامعه مدنی برای رشد مشارکت‌های مردمی، شاهد گام‌های موثری در این زمینه خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: آئین‌نامه سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت یازدهم انجام شده و دنبال تصویب قانون در این راستا نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه با تصویب این قانون خلاءها در این بخش رفع خواهد شد، گفت: قانون ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد باید روز آمد باشد و این قانون همکاری سازمان‌های مردم نهاد را در ابعاد مختلف قانونی می‌کند.

ابتکار بیان کرد: خواستار مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در سطح کلان هستیم چرا که دید افراد در این سازمان‌ها تخصصی و خلاقانه است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: اکنون در خیلی از تصمیم‌گیری‌ها و کارگروه‌ها سازمان‌های مردم‌نهاد عضو هستند.

وی خاطرنشان کرد: نقش سازمان‌های غیردولتی در جریان‌سازی و بسیج اجتماعی بسیار پر رنگ است و در استان بوشهر با فعالیت خوب سازمان‌های مردم‌نهاد جریان مثبت اجتماعی شکل گرفته است.

ابتکار طرح تاب‌آوری را یکی از طرح‌های خوب اجرا شده عنوان کرد و اظهار داشت: امروز یک تفاهم‌نامه در این راستا با استاندار بوشهر امضاء خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: این طرح یکی از طرح‌های موفق و موثری ملی بوده و بیشتر در بحث آسیب‌های اجتماعی زنان و با محویت زنان و خانواده اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح شبکه‌سازی موضوعی سازمان‌های مردم نهاد یکی از طرح‌های خوب عنوان کرد و گفت تشکیل شبکه موضوعی در تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند تاثیر بهتر و بیشتری داشته باشد.

ابتکار اضافه کرد: یکی از طرح‌های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در سال جاری اجرای طرح ملی توان‌افزایی عمومی سازمان‌های مردم‌نهاد است که در بخش آموزش و مباحث مدیریت سازمان های مردم نهاد انجام خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ما نمی‌خواهیم سازمان‌های مردم‌نهاد دولتی شود چرا که یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان‌های مردم‌نهاد دیده‌بانی و بیان مشکلات و نقدها است.

وی با بیان اینکه نقدها باید در چارچوب قانون و از بی‌عدالتی به دور باشد، خاطرنشان کرد: ما خواستار محدودکردن فضای مجازی نبوده و خواهیم بود اما وقتی موجب مشکل به وجود می‌آید گاهی مجبور به اینکار می‌شویم.

ابتکار عنوان کرد: نیازمند این هستیم که آگاهی رسانی ‌و آموزش در زمینه استفاده نظام مند در فضای مجازی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر