شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در استان بوشهر؛ گرد و خاک، جانشین باران شد؛
فکرشهر: جبهه ی بارشی از استان بوشهر رفت و گردوخاک جایگزینش شد تا آسمان شمال و مرکز استان بوشهر را در بر گیرد...
کد خبر: ۴۰۵۶۸
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: جبهه ی بارشی از استان بوشهر رفت و گردوخاک جایگزینش شد تا آسمان شمال و مرکز استان بوشهر را در بر گیرد.

به گزارش فکرشهر، میزان گرد و خاک در آسمان استان بوشهر به مرحله ی بحران رسیده و مسئولان زیست محیطی استان نیز این مسئله را تایید می کنند.

در همین رابطه، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: میزان غلظت ریزگردها در بوشهر افزایش یافته و هم‌اکنون به 6 برابر استاندارد جهانی رسیده است.

حسین دلشب در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به وضعیت آلودگی هوای بوشهر اظهار داشت: میزان ذرات معلق در هوای شهر بوشهر به 876 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است در حالی که این شاخص در بعد جهانی کیفیت هوا، ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر امسال فقط ۹ روز پاک داشته است، ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال، ۲۰۵ روز هوای سالم و ۹ روز هوای پاک ثبت شده است.

وی ادامه داد: برای گروه حساس نیز ۴۳ روز هوای سالم و هفت روز هوای ناسالم ثبت شده است.

کارشناس مسوول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز به خبرگزاری صداوسیما گفته است که اکنون میزان ذرات گردوخاک در آسمان گناوه  1308 میکروگرم بر مترمکعب است که حدود 9 برابر حد مجاز است.

به گفته مصلحیان، اکنون پنج ایستگاه پایش آلودگی هوا در استان بوشهر وجود دارد که چهار ایستگاه در برازجان، کنگان، بوشهر و گناوه فعال است و ایستگاه عسلویه به علت نبود اعتبار فعالیت ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر