جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۵۹۲
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهرگفت:در جریان ناآرامی های اخیر همکاری و دوراندیشی مردم با پلیس از بروز هرگونه تنش و مسایل امنیتی در این استان جلوگیری کرد.

به گزارش فکرشهر، سردار خلیل واعظی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهرافزود: با وجود اینکه به دلیل برخی تجمع های صنفی و مدنی در این استان زمینه ایجاد تنش در جریان ناآرامی های 9 دی فراهم بود و برخی ها طرح شعار قیام مردم بوشهر، مشهد و سبزوار را بعنوان استان پیشگام مطرح می کردند ولی با دوراندیشی مردم این استان مورد خاصی پیش نیامد.

وی یادآورشد:با همراهی و همکاری مردم و تدابیر اتخاذ شده توسط پلیس و دیگر نیروهای امنیتی در این برهه زمانی حساس تجمع های صنفی و مدنی که بدلیل طرح ساماندهی کالای همراه ملوان چند روز قبل از ناآرمی های دیماه در برخی از بنادر استان بوشهر وجود داشت تلاش شد این مسائل به مسائل امنیتی تبدیل نشود و در حد مسائل اجتماعی و اقتصادی باقی بماند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد:همراهی خوب مردم این استان باعث شد قبل از ناآرامی ها به تجمع های معیشتی و کارگری پایان داده شود.

وی یادآورشد: دربرهه زمانی کوتاه که عده ای در کشور با تغییر رفتار خود باعث ایجاد نگرانی در جامعه شده بودند مردم استان بوشهربا تصمیم گیری عاقلانه اجازه ندادند از آنان سوء استفاده شود و عملکرد پلیس ، دستگاه امنیتی و همکاری خانواده ها نیز مانع بروز برخی مسایل از سوی جوانان شد.

واعظی گفت: در جریان ناآرامی های اخیر، استان بوشهر کمترین دستگیری و بازداشتی را داشت واگر موردی نیز بود با توجیه و ارشاد در کمترین زمان به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه برخی ها از دوراندیشی مردم بوشهر ناراحت شدند اضافه کرد: همچنین پلیس بوشهر ضمن تقدیر از همه مردم از کسبه و اصنافی که در ایجاد امنیت با ناجا همکاری کردند تقدیر کرد و اصناف نیز با قدردانی از عملکرد فرزندان خود در ناجا تدابیر اتخاذ شده در راستای امنیت پایدار را ستودند.

وی اضافه کرد: امنیت تنها به وسیله یک یا چند دستگاه دولتی محقق نمی شود بلکه برای ایجاد امنیت پایدار همکاری همه دستگاهها، مردم و تشکل های مردم نهاد ضروری است.

فرمانده انتظامی استان بوشهرگفت:بدون همکاری و همراهی رسانه ها امکان انتقال احساس امنیت به مردم که مهمتر از خود امنیت است فراهم نیست.

وی افزود: برای کارکرد موثر رسانه بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان باید انتظارات رسانه که همان تامین اخبار صادقانه است محقق شود.

واعظی گفت: مصالحه 96 درصدی پرونده قضایی در دوایر مشاوره ومددکاری کلانتری ها و ارائه خدمات مشاوره ای به چهار هزار و 135 نفر ، برگزاری 800 جلسه آموزش حضوری و برپایی 60 نمایشگاه در مورد آسیب های اجتماعی اقدام های انجام شده در راستای پیشگیری از جرایم در استان بوشهر است.

واعظی افزود: کاهش پنج درصدی کل سرقت ها، کاهش 28 درصدی قتل ها، افزایش 140 درصدی کشفیات مواد مخدر، کاهش 16درصد تعداد کشته ها از جمله عملکرد پلیس استان بوشهر در 10 ماه امسال است.

رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیزگفت:هم افزایی پلیس و رسانه ضامن ارتقای شاخص های امنیتی و موفقیت ماموریت های ناجا است.

اکبر اقبال مجرد افزود: رسانه در حفظ و تحکیم وفاق ملی ، افزایش مشارکت عمومی ، جلوگیری از آسیب های اجتماعی ، فرهنگی و اخلاقی نقش موثری دارد.

وی یادآورشد: افزون بر اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی از کارکردهای رسانه است که زمینه پیشگیری از مشکلات اجتماعی و تحقق قانون مداری در جامعه را فراهم می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر