جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۷۲۵
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: مردم استان‌های جنوب و جنوب غربی کشور از جمله بوشهر در طی این سال‌ها به شدت از موضوع ریزگردها در رنج و عذاب هستند و ضروری است دولت فکری اساسی برای رفع این مشکل کند.

به گزارش فکرشهر از فارس، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: مردم استان‌های جنوب و جنوب غربی کشور از جمله بوشهر در طی این سال‌ها به شدت از موضوع ریزگردها در رنج و عذاب هستند و ضروری است دولت فکری اساسی برای رفع این مشکل کند.

 وی افزود: این که مرتب گفته می‌شود که موضوع ریزگردها حل می‌شود اما خبری نمی‌شود صحیح نیست، مردم در عمل چیزی نمی‌بینند و از شعار خسته شده‌اند و رفتن هیات‌ها که دولت مرتب از آن دم می‌زند هم تاکنون تاثیری بر کاهش ریزگردها نداشته است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: زندگی مردم، آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان و حمل و نقل و زیرساخت‌ها در این استان تحت تاثیر موضوع ریزگردها قرار گرفته و سبب مشکلات گسترده‌ای برای مردم شده است که نیاز است مسوولان برای رفع مشکل، بنا بر آن چه وعده داده‌اند، عمل کنند.

صفایی‌بوشهری عنوان کرد: برای این که مشکل ریزگردها حل شود، ضروری است که با یک نگاه علمی و با تلاش جهادی در این عرصه وارد شد تا نتایج مثبتی نیز به همراه داشته باشد.

وی مبارزه با فساد  را ضروری دانست و اظهار داشت: نباید این گونه باشد که شاهد افزایش فساد در جامعه باشیم  و برای این که فساد در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی ریشه‌کن شود، مسئولان باید به منویات رهبری در این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند و دچار مسامحه برای مبارزه با فساد نشوند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: تقاضای رهبری از مسوولان نیز مبارزه با فساد است و شایسته نیست که در طی قریب به چهار دهه از انقلاب، شاهد انواع فساد از احتکار، رانت، اختلاش و رشوه‌خواری در جامعه باشیم که البته بی‌توجهی مسوولان به این فسادها، اول گریبان خود آنها را خواهد گرفت.

صفایی‌بوشهری با اشاره به موضوع گرانی و بیکاری گسترده در جامعه، گفت: استان بوشهر با این همه ظرفیت‌ها نباید حتی یک فرد بیکار داشته باشد و شایسته نیست که جوانی به دنبال پیداکردن شغل سرگردان باشد.

وی ادامه داد: مسوولان به فکر مردم و رفع گرانی و اشتغال باشند و حل آن را به عنوان یک اولویت برای خود تعریف کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر