سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۷۲۷
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: شماری از نخبگان این شهرستان که در هفته جاری در همایشی مورد تجلیل قرار گرفتند، از بیکاری رنج می برند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نمازجمعه این هفته کنگان با تقدیر از منطقه ویژه اقصتادی انرژی پاری، فرمانداری، موسسه مهراندیش جوانان امروز و شهرداری و شورای اسلامی کنگان برای برگزاری این همایش اظهار داشت: تجلیل از 80 نخبه شهرستان فقط در یک همایش نشان می دهد حرف کسانی که مدعی بودند کنگان نیروی تحصیل کرده و متخصص ندارد بی اساس است.

وی اضافه کرد: این 80 نفر تنها بخش کوچکی از جامعه تحصیل کرده و توانمند شهرستان کنگان هستند که باید برای اشتغال آنان چاره اندیشی شود.

محمودی یادآورشد: مسئولان کشوری، استانی و محلی اکنون زمان آن رسیده که در حوزه مدیریت ها در سطح خرد و کلان زمام کار را به این نخبگان جوان بسپارند و نگذارند آنها مورد بی مهری قرار گیرند.

امام جمعه کنگان با شاره به موضوع برگزاری جشن ازدواج آسان 48 زوج این شهرستان کنگان به همت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سپاه، دفتر امام جمعه، فرمانداری، کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، موسسه خیریه المهدی (عج) و مرکز نیکوکاری علی بن ابیطالب (ع) ازدواج آسان را سنتی حسنه و مطالبه رهبری معظم انقلاب عنوان کرد.

وی افزود: برگزاری این مراسم فاخر تجلی حقیقی نشاط اجتماعی و نشاط واقعی و دینی بود که 98 جوان سر و سامان یافتند.

محمودی پیشنهاد کرد: هر مسجد و یا هر محله با همت اهالی آن محل در مرحله بعدی جشن ازدواج آسان، زمینه ازدواج حداقل 1 زوج آن محله را فراهم کنند.

امام جمعه کنگان با تبریک دهه مبارک فجر ضمن تاکید بر ضرورت رعایت حرمت ایام شهادت اول شهیده راه ولایت حضرت زهرا (س) گفت: یادگاران انقلاب و بزرگان بویژه نسل قدیم با بازگویی جنایات رژیم پهلوی و خاطرات سالهای مبارزه ملت ایران با رژیم ستمشاهی اجازه ندهند عده ای از وابستگان به رژیم سابق و مزدوران دشمن به سیاه نمایی علیه نظام و زدودن زشتی های رژیم ظالم پهلوی و شاه خائن بپردازند.

وی افزود: ما منکر مشکلاتی چون بیکاری و گرانی و ریزگردها در کشور نیستیم اما این بی انصافی است که کسی به این بهانه حکومت مبتنی بر دین و استقلال و آزادی با آن همه کارآمدی را زیر سوال ببرد.

محمودی با تشریح وضعیت کنونی کشور و ضرورت توجه همه جناح ها، احزاب و طیف ها به حفظ منافع و مصالح ملی گفت: اتحاد ، آرامش و حفظ همدلی مهمترین نیاز کشور در شرایط کنونی است.

امام جمعه کنگان با اشاره به برگزاری همایش دو روزه فقه مقارن و وحدت علمای اسلام علیه تکفیر اظهار کرد: برگزاری چنین همایش هایی می تواند به تحکیم همدلی در بین مسلمانان و شناخت دشمن و جریانات وابسته به آن کمک کند.

محمودی به اقدام اخیر شهرداری و شورای اسلامی کنگان در زمینه جمع آوری دستفروش ها اشاره کرد و یادآورشد: باهر اقدامی در چارچوب قانون و کمک به نظم شهر مقبول همه است.

وی گفت: انتظار جدی از شهرداری و شورای اسلامی این است که تدبیری بیاندیشند تا معیشت این افراد که بیشتر از اقشار ضعیف جامعه هستند و محل رجوع دیگر اقشار کم درآمدند به خطر نیفتد و مکانی خاص را برای فعالیت آنها لحاظ کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر