جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۷۳۱
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پارس‌جنوبی به عنوان بزرگترین مرکز اقتصادی کشور می‌توانست فضای مناسبی برای تولید و اشتغال در سطح این استان فراهم سازد در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد به جزء یک سری شغل‌های موقت، این تاسیسات هیچ نوع نفعی برای استان بوشهر نداشته و حتی سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده است.

به گزارش فکرشهر از فارس، سید کمال‌الدین شهریاری پیش از ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر در بوشهر اظهار داشت: ظرفیت‌های گسترده در استان بوشهر می‌تواند زمینه اشتغال پایدار برای کلیه جوانان و جمعیت جویای کار در این استان را فراهم سازد و نباید این استان از مشکل بیکاری رنج ببرد.

 وی افزود: مهمترین مشکلی که به بیکاری گسترده در این استان دامن زده، نداشتن یک توازن در ایجاد طرح‌های صنعتی در این استان است که با وجود این که بیشترین منابع درآمدی را برای دولت فراهم می‌کند خود گرفتار مشکل بیکاری افراد جویای کار است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دو شهرستان دشتی و تنگستان به عنوان حوزه‌ انتخابیه‌ام، بالاترین نرخ بیکاری با 15 و 18 درصد دارا هستند که دلیل آن همین بی‌توجهی به استقرار صنایع و مراکز تولیدی در این دو شهرستان است.

شهریاری با اعلام این که پارس‌جنوبی به عنوان بزرگترین مرکز اقتصادی کشور می‌توانست فضای مناسبی برای تولید و اشتغال در سطح این استان فراهم سازد، بیان کرد: در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد به جزء یک سری شغل‌های موقت، این تاسیسات هیچ نوع نفعی برای استان بوشهر نداشته و حتی سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی عنوان کرد: از دولت می‌خواهیم که در سیاست‌های خود در استان بوشهر تجدیدنظر کند و متناسب با نیازهای این استان و درآمدی که برای کشور دارد، به دنبال رشد متوازن در این استان باشد، که توسعه‌نیافتگی بهتر است توسعه نامتوازنی است که سبب می‌شود مخاطراتی برای مردم ایجاد کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر