شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۸۷۴
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: در دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱ طرح عمرانی و تولیدی در بوشهر با اعتبار ۱۹۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، در دومین روز  از دهه مبارک فجر عصر امروز 10 طرح برق رسانی در بوشهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر در این مراسم با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ها  142 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه شد اظهار داشت: این پروژه‌ها در عسلویه، چغادک، گناوه کنگان، بوشهر در راستای تامین برق مطمئن و پایدار برای رفاه بیشتر مردم اجرا شده است.

عبدالعزیز کریمی از افزایش مصرف برق در استان بوشهر خبرداد و گفت: روند مصرف برق  در بخش خانگی و تجاری در  استان بوشهر نسبت به متوسط کشوری بالاست و امسال در این حوزه 9.5 درصد رشد مصرف ثبت شده در حالیکه متوسط کشوری 5درصد است.

وی با اشاره به تولید 4 هزار مگاوات برق در استان بوشهر بیان کرد: تولید این میزان برق از نیروگاه‌ها حدود 60 درصدآن  دربخش خانگی مصرف می‌شود.

افتتاح  کارخانه عمل آوری ابزیان از دیگر طرح‌هایی است که امروز با حضور وزیر ارشاد اسلامی در بوشهر افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت این کارخانه را 500 تن  دانست و افزود: ظرفیت اسمی این واحد فرآوری و بسته بندی 500 تن ماهی و میگو با سردخانه 900 تنی است که برای اجرای این طرح 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

محمد تقی منوچهری با بیان اینکه در این کارگاه تولیدی 40 نفر اشتغال ایجاد شده است گفت:  یکی از ظرفیت مهم استان بوشهر پرورش ابزیان است که امسال تاکنون 15 هزار تن میگوی پرورشی و یک‌هزار و 500 تن ماهی به ارزش 90 میلیون دلار از استان بوشهر به خارج کشور صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر