پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر جهاد کشاورزی دشتی:
کد خبر: ۴۱۱۵۴
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی از صادرات چهار هزار و ۵۰۰ تن لیمو ترش به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: بزودی این شهرستان با توسعه باغات لیموترش یکی از قطب‌های این محصول می شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، شیرعلی بهادری با بیان اینکه در حال حاضر پنج دشت مستعد دشت پلنگ، چاه گاه، باغان، کاکی و خورموج وجود دارد، اظهار داشت: اراضی قابل‌کشت در شهرستان ۶۴ هزار هکتار است که ۱۴ هزار هکتار آن آبی و ۴۰ هزار هکتار اراضی دیم و ۱۰ هزار هکتار تنفس است.

بهادری با بیان اینکه دشت پلنگ دشتی کانون تولید گندم آبی استان بوشهر است، افزود: در چند سال گذشته با توجه به ظرفیت، توانمندی و کیفیت خوبی که در آب‌وخاک این منطقه از کشور وجود دارد تبدیل به قطب مرکبات لیموترش شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: در ۴۷۰ هکتار از اراضی دشت پلنگ دشتی لیموترش کشت‌شده و یک هزار هکتار سطح باغات مرکبات وجود دارد.

وی از صادرات لیمو ترش شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و یادآور شد: با توجه به خشک‌سالی‌های چند سال اخیر ولی باغ لیموترش ازنظر سود اقتصادی برای کشاورزان رضایت‌بخش بوده که ۴ هزار و ۵۰۰ تن لیموترش شهرستان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و داخل کشور صادر می‌کنیم.

بهادری ادامه داد: یکی از سایت‌های مهم پرورش میگو استان بوشهر در شهرستان دشتی قرار دارد که با پیگیری‌های نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در زمینه میگوی متراکم و با مساعدت فرماندار شهرستان این مهم فراهم‌ شده و شرکت کشاورزی شیلاتی نیز بزودی در شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر