جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۶۸۵
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲

فکرشهر: امام جمعه دلوار گفت: ته لنجی و کالای ملوانی شغل و معیشت جمعی زیادی از مردم استان بوشهر با برخی تصمیمات به خطر افتاده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام زاهد دوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار اظهار داشت: ۱۱ اسفند و ۱۳ جمادی الثانی روز وفات بانوی بزرگوار حضرت ام البنین(س) همسر گرانقدر امیر المومنین علی علیه السلام و روز تجلیل از مادران و همسران شهداست.

وی حضرت ام البنین(س) را الگویی بی بدیل برای مادران شهدا در تربیت فرزندانی ایثارگر و شهادت طلب دانست و افزود: همان طور که ام البنین(س) چهار فرزند خود را در راه دین و امام حسین(ع) تقدیم کرد، در جامعه دینی ما نیز مادرانی هستند که فرزندان خود را برای دفاع از دین و رهبری تقدیم انقلاب کرده اند و بر داغ فرزندان شان صبور مانده اند.

امام جمعه دلوار با اشاره به ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، ادامه داد: آموزه های دینی ما می گوید که اگر در شهری یک نفر گرسنه بخوابد خداوند در روز قیامت نگاه رحمت خود را از اهل آن شهر دریغ می نماید.

وی اضافه کرد: مردم بخش دلوار همواره سخاوتمند بوده و در امور نیکوکارانه و خداپسندانه پیشگام بوده‌اند و انتظار می‌رود این سنت حسنه همیشه زنده و پویا باشد. هر سال در آستانه سال نو جشن نیکوکاری برای یاری‌رساندن به افراد بی‌بضاعت برگزار می‌شود و مردم از این امر نیکو استقبال می‌کنند.

زاهددوست بیان کرد: انتظار می‌رود امسال نیز همچون سنوات گذشته مردم بخش دلوار با مشارکت گسترده خویش کمیته امداد امام خمینی(ره) را برای یاری رساندن به این خانواده های نیازمند حمایت کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون در بخش دلوار قریب ۱۴۰۰ خانواده مستضعف وجود دارد که برای رفع مشکلات خود نیازمند حمایت ویژه مردم نیکوکار هستند، لذا شایسته است افراد متمول استان حق مستمندان را ادا کنند. امیدواریم با برگزاری اینگونه برنامه‌ها در آستانه عید نوروز، شادی‌ها و جشن‌مان را با افراد نیازمند تقسیم‌ کنیم.

لزوم توسعه فضای سبز

امام جمعه دلوار با اشاره به ۲۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اضافه کرد: توسعه فضای سبز و حفظ آن جز عبادات موکد در اسلام است و از سیره حضرات معصومین (ع) می باشد و در زمان ما یک ضرورت است.

وی افزود: رسول اکرم(ص) درباره ثواب درختکاری فرمودند: «هر که درختی را بکارد تا به ثمر برسد، خدا در عوض آن، درختی را در بهشت به او اختصاص می‌دهد.» با صنعتی شدن زندگی بشر و ازدیاد آلاینده ها  سلامتی افراد در معرض تهدید است ، در چنین شرایطی درختکاری راه حلی مناسب برای مبارزه با آلودگی های به شمار می آید.

زاهددوست ادامه داد: ایجاد جنگل‌ها و فضای سبز در اطراف شهرها خدمت بزرگی به جامعه و مردم است. با کاشت درختان سازگار با وضعیت جوی استان و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، می‌توان محیط زیست را لطیف و با طراوت کرد.

سواحل ساماندهی شود

وی با اشاره به نزدیک بون تعطیلات نوروز اظهار داشت: دلوار  قطب گردشگری استان است و به برکت شجاعت ها شهامت های شهید رئیسعلی دلواری سالانه ده ها هزار مسافر از منزل آن شهید عزیز و سواحل ما  بازدید می‌کنند. بنابراین باید نسبت به میهمان نوازی و فراهم کردن امکانات رفاهی میهمانان نوروزی همت و تلاش کنیم،

امام جمعه دلوار افزود: باید نسبت به وضعیت سواحل در استان اهتمام جدی داشته باشیم چرا که اگر امروز به وضعیت نابهنجار و آسیب‌های اجتماعی در سواحل  توجهی نشود فردا از دست هیچکدام از ماها کاری بر نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی فرهنگی سواحل باید همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در سطح همت داشته باشند. چرا که ساماندهی نشدن مسئله ساحل برای فرهنگ ما مضر است. در کنار تپه رشادت باید نظارت و مدیریت کنیم و اجازه ولنگاری و هرزگی را ندهیم.

لزوم توجه به معیشت مرزنشینان

زاهددوست با اشاره به موضوع توقف تخلیه کالای ملوانی(ته لنجی) تاکید کرد: آقایانی بدون در نظر گرفتن مصلحت جامعه و زندگی و معیشت مردم و با یک بخشنامه و یا یک دستور شفاهی زندگی مردم را مختل می کنند و همه را درگیر این مشکلات می کنند.

وی بیان کرد: باید با کسانی که این گونه زندگی مردم و معیشت آنها را به بازی می گیرند و با یک تصمیم  که از روی بی تدبیری بود  برخورد شود تا دفعه بعد از این کارها نکنند. مسئولان باید بدانند و توجه باشند که حق ندارند با زندگی و معیشت و نان مردم بازی کنند و هر روز در این استان مسئله ساز شوند.

امام جمعه دلوار افزود: با این اوضاع اقتصادی  وبیکاری اگر دردی را درمان نمی کنید حداقل مشکلی را بر مشکلات مردم  نیفزایید. ما را به خیر این آقایان امیدی نیست لااقل شر نرسانند.

وی ادامه داد: اگر می خواهید مبارزه با قاچاق کنید بروید جلوی واردات بی رویه و کانتینری کالاهای مصرفی را بگیرید. بنا بر آماری که اعلام کرده اند امسال فقط ۳۳ تن سنگ پا از چین وارد کشور شده و یا در ظرف ۴ ماه اول سال ۱۱ هزار تن کره از کشورهای مختلف وارد شده و اگر راست میگویید جلوی واردات این کالاها گرفته شود.

زاهددوست گفت: اخیرا برخی مدعی شدند ۱۶۰ تن کود انسانی از ترکیه وارد شده است، اینها مفتضح و شرم آور است نه اشتغال برخی انسان‌های مومن و پاکدست که از سر ناچاری و نبود شغل به دریا و شغل ملوانی پناه آورده اند.

وی با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه محصولات  عجیب و غریب نظیر دسته بیل، آدامس، پفیلا، میخ، شتر و... در کشور بیداد می کند، گفت: زورشان به آن گردن کلفت ها نمی رسد اما وقتی نوبت به مردم زحمتکش و ملوانان پاکدست ما می رسد یادشان می آید که باید با قاچاق هم مبارزه شود لذا هر چند وقت یکبار این قشر شریف را تحت فشار قرار می دهند.

مشکلات مردم را درک کنید

امام جمعه دلوار تصریح کرد: وقتی رئیس جمهور در هرمزگان از رفع مشکل ملوان و کالای ملوانی سخن می گوید چرا در استان ما آقای استاندار این مشکل را اساسی حل نمی کند؟ چرا در استان ما مردم عزیز و زحمتکش ما هر روز بخاطر معیشت و زندگی خود اینطور به زحمت و دردسر می اندازند؟

وی خطاب به استاندار بوشهر اظهار داشت: موضوع ته لنجی و کالای ملوانی شغل و معیشت جمعی زیادی از مردم استانی است که جنابعالی استاندار آن استان هستید. بالاخره کی و چه زمان قرار است این موضوع حل شود؟ مردم ما چه گناهی کرده‌اند که باید نان و معیشت شان فدای تصمیمات اشتباه و غیر کارشناسی برخی آقایان مسئول بی درد شود؟

زاهددوست تصریح کرد: مردم را به خاطر یک لقمه نان به دردسر و زحمت انداختن و در آستانه سال نو مردم را نامید و دلسرد کردن هرگز مورد رضایت خدای متعال نیست، از خدا بترسید و مشکلات مردم را درک کنید.

وی گفت: حق این مردم این نیست که بیش از این سرگردان باشند باید به درد مردم توجه کنید و حرف دل مردم را بشنوید و اگر توان دارید مشکل آنان را حل کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر