جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۷۴۳
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این دانشگاه بر توسعه روابط با سایر کشورها اهتمام ویژه ای دارد و آماده پذیرش دانشجو از کشور افغانستان است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالمجید مصلح روز دوشنبه در نشست با معاون سفیر افغانستان در جمهوری اسلامی ایران افزود: در این ارتباط با توجه به قرابت اجتماعی و فرهنگی ایران و افغانستان بسیار مشتاق هستیم سهمیه ای ویژه از بورسیه خلیج فارس این دانشگاه را به دانشجویان افغانستان اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه خلیج فارس بوشهر بتازگی به عنوان مرجع دوره ایرانشناسی یک دوره ایران شناسی را برای دانشجویان گرجستان برگزار کرده است.

مصلح با اشاره به کسب رتبه دوم کیفیت مقالات کشور توسط دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: 50 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی پذیرش شده اند که از این لحاظ رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده ایم.

وی افزود: دانشگاه خلیج فارس با حدود هفت هزار دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 48 رشته کارشناسی ارشد و 13 رشته دکترا، جهت گیری خود را در حوزه کار آفرینی قرار داده و این دانشگاه از طرف وزارت علوم به عنوان پایلوت دانشگاه کار آفرین انتخاب شده است.

مصلح ادامه داد: انتظار می رود که سال آینده شاهد حضور شماری از دانشجویان کشور افغانستان در دانشگاه خلیج فارس بوشهر و استفاده بهینه از ظرفیت های این دانشگاه برای دانشجویان این کشور دوست و همسایه باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر