شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۲۳۱
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به عملیاتی شدن طرح نخلستان در دشتستان گفت: در اجرای طرح نخلستان‌، شیوه آبیاری اراضی نخیلات از سنتی به تحت فشار تبدیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمدتقی منوچهری در جلسه کارگروه آب و کشاورزی و شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دشتستان با اشاره به اجرای نخلستان اظهار داشت: اعتبارات لازم از نیمه دوم سال گذشته و نیمه نخست امسال برای عملیاتی شدن طرح نخلستان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به تامین 18 میلیارد تومان برای اجرای طرح نخلستان افزود: اجرای 160 کیلومتر شبکه برای آبیاری نوین اراضی نخلستان سعدآباد مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح مطالعاتی اراضی نخلستانی شبانکاره خبرداد و افزود: مطالعات 8 هزار و 700 هکتار از اراضی بخش شبانکاره به زودی پایان می‌یابد.

منوچهری با اشاره به اجرای طرح مطالعات اراضی نخلستانی سعدآباد خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح نخلستان که تحت پوشش قرارگاه اقتصاد مقاومتی است مطالعات 2 هزار و 400 هکتار اراضی نخلستانی بخش سعدآباد تکمیل شد.

وی به اجرای طرح نخلستان در منطقه آب‌پخش دشتستان پرداخت و تصریح کرد: در اجرای این طرح 170 هکتار از نخلستان‌های آب‌پخش به آبیاری نوین و تحت فشار مجهز شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نوین آبیاری در 10 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر افزود: اعتبارات ویژه‌ای از منابع ملی به استان بوشهر برای اجرای طرح نوین آبیاری در 10 هزار هکتار اختصاص یافته است.

منوچهری افزود: 34 هزار و 250 هکتار مساحت اراضی نخلستانی استان بوشهر است که  با اجرای طرح تغییر شیوه آبیاری سنتی به نوین  149 میلیون متر مکعب در سال در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر