جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۴۰۲
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۲

فکرشهر: در پی پیروزی سیدمحمد خاتمی در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶، رهبر معظم انقلاب در پیامی به ملت ایران، ضمن تبریک انتخاب خاتمی، از انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری به عنوان «آغاز دورانی تازه در تاریخ درخشان جمهوری اسلامی» یاد کردند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از «تاریخ ایرانی»، متن کامل این پیام به این شرح است:

«بسم ‏الله الرحمن الرّحیم‏

ملت عزیز ایران،

صحنۀ زیبا و پرشوری که در روز جمعۀ دوم خرداد و در پای صندوق‌های رأی آفریدید، حقیقتاً یک حماسۀ تاریخی بود. آگاهی و هوشیاری سیاسی شما یک بار دیگر به کمک خداوند، درست در لحظۀ مقتضی، کار خود را کرد و از ایران اسلامی چهره‏‌ای با نشاط، مصمم، و سرشار از ایمان و آگاهی به دنیا نشان داد و بحمداللَّه کشور را در برابر توطئۀ دشمنان و وسوسۀ بدخواهان تا مدت‌ها بیمه کرد. شرکت شما در یک مسابقۀ سالم و مسوولانه برای انتخاب رییس‌جمهور، با امنیت و انضباط تمام، و با رعایت بیشتر ملاحظاتی که در چنین حرکت عظیمی با ابعاد یک ملت بزرگ، در دنیا کمیاب و کم‏‌نظیر است، برای دوست و دشمن ثابت کرد که ملت ما به برکت عمل به اسلام ناب محمّدی (صلی الله علیه و اله) در صحنۀ جهاد سیاسی نیز مانند صحنۀ جهاد نظامی، از انسجام و ابتکار و نظم و قاعدۀ درست برخوردار است و نَفَس زهرآگین دشمنان که از ماه‌ها پیش به قصد دلسرد کردن مردم، صوری بودن و جدی نبودن انتخابات را با زبان‌های مختلف در همۀ تبلیغات فرامرزی خود تکرار می‌‏کردند، در او کمترین تأثیر را ندارند. اکنون با حضور بسیار گستردۀ شما ملت عزیز در این آزمایش الهی، و با اختصاص اکثریت قاطع آراء به رییس‌جمهور منتخب مردم، ایران اسلامی از آزمایشی دیگر، موفق و سرافراز بیرون آمده و دوران تازه‏ای در تاریخ درخشان جمهوری اسلامی آغاز شده است. ملت عزیز ما باید در دل از خداوند متعال شاکر باشد که او را به این حرکت افتخار آمیز هدایت کرد و دشمنان او را ناکام ساخت.

اینجانب پس از سپاس خاضعانه از ساحت مقدس پروردگار که در لحظه لحظۀ این آزمایش بزرگ، شما ملت انقلابی و مؤمن و این بندۀ ناتوان را از هدایت و کمک و دستگیری خود محروم نساخت، از همۀ آحاد ملت که در این حماسۀ بزرگ شرکت کردند، همچنین از مراجع عظام و علمای اعلام و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و برجستگان حوزه و دانشگاه که در تشویق قشرهای گوناگون مردم به این امر اثر بارز داشتند، و به خصوص از صدا و سیما که با تلاش بی‏‌سابقه و فراهم ساختن گفتگو‌ها و فرصت‌های مناسب برای آشنایی مردم با نامزدهای انتخابات، انگیزه و امکان گزینش آزاد را به مردم دادند، و نیز از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور که با صدق و امانت و کوشش خستگی‌ناپذیر خود، میدان را برای این مسابقۀ عمومی مهیا ساختند، و از همۀ کسانی که به نحوی در این امر کمک کردند، صمیمانه و با همۀ وجود تشکر می‌‏کنم و نکاتی را یادآور می‌‏شوم:

۱- به رییس‌جمهور منتخب مردم، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّدمحمّد خاتمی، توفیق خدمت‌گزاری ملت عظیم‌‏الشأن ایران و تحمل این امانت بزرگ را صمیمانه تبریک می‌‏گویم و ایشان را به وظیفۀ شکر و اهتمام و آمادگی متذکر می‌‏گردم. و همچنین از سایر نامزدهای محترم ریاست جمهوری که با آمادگی و حضور خود در میدان این آزمایش الهی، بزرگترین کمک را به ایجاد رقابت انتخاباتی و انگیزه بخشیدن به مردم کردند، صمیمانه تشکر می‌‏کنم. بی‏‌شک بدون حضور افکار و سلیقه‏‌ها و منش‌های متنوع در صحنۀ نامزدی ریاست جمهوری، این موج عظیم حضور ملی پدیدار نمی‌‏گشت و این افتخار برای ملت ایران به ثبت نمی‌‏رسید.

۲- از طرفداران انتخاباتی رییس‌جمهور محترم می‌‏خواهم که موفقیت خود را از کمک و هدایت الهی بدانند و در آینده نیز در همۀ عرصه‏‌های زندگی از خدای متعال کمک بخواهند. از طرفداران انتخاباتی سایر نامزدهای محترم نیز می‌‏خواهم که خدا را بر توفیقی که به آنان داد تا بتوانند در پدید آوردن این فصل درخشان سهیم باشند، شکرگزاری کنند و خود را برای کمک به رییس‌جمهور منتخب آماده سازند.

۳- به همۀ ملت عزیز عرض می‌‏کنم که در انتخاباتی با این درخشندگی و زیبایی، همۀ عناصر دست‏‌اندرکار بَرنده‌‏اند؛ هم کسی که بار مسوولیت را با افتخار بر دوش گرفته، و هم همۀ کسانی که با ورود در میدان رقابت انتخاباتی، در این آزمایشِ پرشور نقش آفریده‏‌اند. و بدیهی است که برندۀ اصلی در این پدیدۀ تابناک، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

۴- در پایان، با پشت‌گرمی به فضل و رحمت و هدایت الهی، متضرعانه از خداوند متعال مسألت می‌‏کنم که مسوولان امور را به آنچه رضای او و صلاح ملت در آن است، رهنمون گردد و رییس‌جمهور منتخب ملت را مشمول هدایت و کمک خود فرماید و همگان را مشمول دعای حضرت ولی اللَّه الأعظم (روحی‌‏فداه) سازد و بندگان مخلص و دل‌های پاک و سرشار از نور و صفای انسان‌های مؤمن و دلسوز را در سایۀ حمایت و هدایت و امنیت معنوی خویش قرار و آرام بخشد.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته - سیّدعلی خامنه‎‏ای - سوم خرداد سال ۱۳۷۶ شمسی‏»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر