پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ پنجمین سال «فرماندار خندان» در دشتستان (3)
فکرشهر: ارسلان زارع، دکترای مدیریت اقتصاد با دو فوق لیسانس حقوق خصوصی و مدیریت دولتی و با پیش زمینه سیاسی «اصلاحات»، سوم اسفندماه سال 1392 به عنوان نخستین فرماندار دولت یازدهم ـ تدبیر و امید ـ در استان بوشهر، در بزرگ ترین شهرستان این استان، معرفی شد تا پس از فرمانداران ضعیف دولت های نهم و دهم، مردم دشتستان به بهبود امور و اصلاح وضعیت، امیدوار شوند. «فکرشهر» در فروردین ماه 93 و تنها یک ماه پس از معرفی زارع در سمت فرمانداری دشتستان، ضمن گرفتن برخی نظرات صاحب نظران و فرهیختگان، با خود او نیز به گفت و گو نشست تا از برنامه ها، قول ها و وعده های وی و دولت متبوعش، مردم دشتستان را نیز مطلع کند. در همین راستا، گفت و گو و نظرخواهی در سال 94، 95 و 96 نیز تکرار شد تا هر سال، عملکرد ارسلان زارع در دشتستان، رصد شده باشد. زارع که در دشتستان، به «فرماندار همیشه خندان» معروف است، معتقد است: «یک دوره مدیریتی کامل و خوب برای یک فرماندار در هر شهرستانی، حداقل ۳ و حداکثر ۵ سال است». وی که این را در گفت و گوی مفصل سال قبل خود با «فکرشهر» نیز تاکید کرده است، با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 و در حالی که دولت یازدهم، جای خود را به دولت دوازدهم داد و تقریبا همه فرمانداران استان بوشهر نیز جابجا شده یا تغییر کردند، در دشتستان پایدار ماند تا به پنجمین سال حضورش در این شهرستان برسد، حضوری که به نظر می رسد حداقل تا هفته دولت سال 97، ادامه داشته باشد. امسال نیز، «فکرشهر» طبق روال سال های قبل و برای بررسی عملکرد فرماندار دشتستان و رصد فعالیت های وی، به سراغ برخی از فعالین اجتماعی و سیاسی و صاحب نظران شهرستان رفت و از آن ها پرسید: «عملکرد 4 ساله فرماندار دشتستان را چگونه ارزیابی می کنید؟»؛ با ذکر این نکته که امسال، به دلیل ورود به پنجمین سال فرمانداری زارع در دشتستان و رسیدن به روزهای پایانی عمر مفید مدیریت وی در این شهرستان ـ طبق گفته خود زارع ـ گفت و گو با فرماندار انجام نشد و تنها عملکرد 4 ساله مورد بررسی برخی صاحب نظران قرار گرفت.
کد خبر: ۴۳۵۱۷
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

فکرشهر ـ سهراب گرگین*: قضاوت و اظهار نظر در مورد عملکرد مسئولین کاری است ظریف و دقیق که در بسیاری از مواقع به دلایل ذیل نمی تواند ۱۰۰ درصد بیانگر واقعیت باشد:

۱. اگر آن مسئول از جهاتی با ما هم افق و دارای رابطه و اشتراکاتی باشد، معمولا با دید مثبت به عملکرد وی پرداخته و تا حدودی سعی می کنیم، کاستی‌ها و نقاط ضعف را چشم پوشی و اغماض نماییم.

۲. اما اگر آن فرد به هر دلیلی یک یا چند برخورد و یا دیدگاه و یا عملکردش، مورد تایید ما نباشد، ذره بین برداشته و هر آنچه با نظرمان مطابقت نداشت و واقعا نقاط ضعف آن شخص می باشد، به باد نقد گرفته و ازسفیدی های کارنامه وی می گذریم.

۳. معمولا نقد و بررسی عملکردها بر اساس اطلاعات فردی انجام می پذیرد که در بسیاری از موارد همه اطلاعات لازم در اختیار افراد نیست و در نتیجه نظرات افراد با توجه به اطلاعات شان نسبت به عملکرد فرد متغیر است.

۴. در بسیاری از مواقع، مسئولین از این که مشکلات و محدودیت‌های خود را با افکار عمومی در میان بگذارند، دستشان بسته است، لذا نقص و عدم پیشرفت در بعضی از حوزه‌ها را که نشات گرفته از این امر است، به حساب ناتوانی و کم کاری مسئول می گذارند که این برداشت نمی‌تواند ما را به یک جمع بندی واقعی و حقیقی برسانند.

لذا با عنایت به مقدمه فوق در مورد عملکرد فرماندار محترم با توجه به بضاعت اندک خود در پنج مقوله مطالبی را عرض می‌کنم:

۱- فرماندار محترم در بحث ایجاد و قوام امنیت منطقه مدیریتی خویش با همکاری سایر نیروهای مسئول، علی رغم فراز و نشیب های جزئی، کارنامه موفق و قابل قبولی دارند.

۲- در بحث جذب اعتبارات ملی و استانی و توسعه زیرساخت‌های اخیر، هر چند آمار دقیقی ندارم، اما تغییرات و پیشرفت شهر چندان چشم‌ نواز نیست و علی رغم تلاش های خوبی که انجام شده، ولی جای کار و قدرت چانه زنی بیشتری را طلب می‌کند که البته این امر مستلزم همدلی، همراهی و همکاری سایر افراد موثر و کلیدی مانند امام جمعه محترم و نماینده مردم در مجلس و سایر افراد و بخش‌های ذی ‌نفوذ با فرمانداری می باشد.

۳- چالش بزرگ کشور ما و بهتر، شهرستان ما، بیکاری جوانان است که در این زمینه هم شهرستان ما وضعیت مطلوبی ندارد و هنوز جای کار فراوان و همت مضاعف را طلب می کند.

۴- در زمینه توسعه سیاسی و فرهنگی و توجه به آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی، اقدامات و قدم های خیلی خوبی برداشته شده است، اما هنوز شهرستان ما به حق خود در این زمینه‌ها نرسیده که البته با تعامل بیشتر و نزدیک تر با شخصیت‌ها و نخبه ها و نیروهای خوشفکر فرهنگی و انقلابی، رسیدن به جایگاه واقعی و حقیقی امکان پذیر است.

۵- در مورد شخصیت حقیقی آقای دکتر زارع، وی انصافا انسانی متواضع و خوش برخورد، خوش اخلاق و امانتدار است که مثل بسیاری از همقطاران قبلی خود در این مسئولیت مایل است خادمی امین برای نظام و مردم باشد.

* فعال مذهبی ـ اجتماعی

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر