جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۹۴۸
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر تدوین شیوه نامه، اجرایی شدن آیین‌نامه جدید کالای همراه ملوان گفت: سهم هر ملوان از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالکریم گراوند در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات و با بیان اینکه بوشهر در گذشته به عنوان دروازه تجارت دریایی کشور محسوب می‌شد اظهار داشت: اکنون موقعیت استان در عرصه تجارت دریایی قابل توجه و منحصر به‌فرد است و باید جایگاه استان بوشهر به گذشته برگردد.

وی، با تاکید بر  تسریع در ارائه خدمات گمرکی و بندری به تجار  و بازرگانان گفت: با نصب دستگاه جدید ایکس‌ری در گمرک بوشهر خدمات به بازرگانان و صاحبان کالا تسریع و مشکلات گلوگاه‌های خروجی استان برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی برای ارائه راهکار لازم  در تسهیل  خدمات به بازرگانان و صاحبان کالاها تصریح کرد: کالاهایی که از گمرک خارج می‌شود نباید در گلوگاه‌ها دچار مشکل شوند که در این راستا استقرار نمایندگانی از گمرک و تعزیرات حکومتی در گلوگاه‌ها مورد تاکید است.

گراوند تاکید کرد: کالاهای و اجناسی که از گمرک خارج و ترخیص می‌شود باید فاقد هر گونه تخلف و در سایر مقررات و قوانین باید دارای امنیت باشد.

وی از اجرایی شدن آیین‌نامه جدید کالای همراه ملوان خبر داد و افزود: این آیین باید حداکثر تا سه ماه آینده برای اجرایی شدن زیرساخت‌های آن فراهم شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تدوین شیوه نامه، اجرایی شدن آیین‌نامه جدید کالای همراه ملوان تصریح کرد: این آیین‌نامه از ویژگی‌های مهمی برخوردار است به‌گونه‌ای که سهم هر ملوان از 10 میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش یافته است.

گراوند با تاکید بر نصب موقعیت یاب بر روی موتور لنج‌های باری استان گفت: یکی از بندهای آیین‌نامه کالای همراه ملوان، ارائه سوخت به قیمت داخلی است که  ارائه سوخت شناورهای لنج‌های باری در اجرای این آیین‌نامه‌ منوط به نصب سامانه موقعیت یاب «جی،پی، اس» است.

وی، با اشاره به تخفیف 20 درصدی سود گمرکی در استان بیان کرد: برای رونق بیشتر تجارت معافیت 20 درصدی تخفیف سود بازرگانی و گمرکی در  استان بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان تعلق می‌گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر صدور پروانه ترخیص کالای همراه ملوان بیان کرد: کالاهای که  بر اساس آیین‌نامه کالای همراه ملوان ترخیص می‌شود باید گمرک پروانه آنرا صادر کند که در جابه‌جایی کالا دچار مشکل نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر