پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۳۹۸
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به تولید ۱۰ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز از آب شیرین‌‌کن شهر بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و در صورت توافق با سرمایه‌گذار ظرفیت تولید آب از این تاسیسات به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، کیقباد یاکیده در جریان بازدید خبرنگاران از تاسیسات آب شیرین‌کن بوشهر با بیان اینکه ترویج مدیریت مصرف مشترکان یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران است اظهار داشت: بیش از 90 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق خطوط لوله انتقال طولانی از استان‌های دیگر وارد شبکه آبرسانی استان بوشهرمی‌شود که مدیریت مصرف آن امری مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه تنها راه گذر از مشکل کم‌آبی در استان بوشهر مصرف بهینه است تاکید کرد: استفاده از شیرهای و وسائل کاهنده مصرف آب باید در برنامه همه مشترکان آب قرار بگیرد و در این راستا تفکیک آب تامین فضای سبز منازل از آب شبکه آبرسانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه حدود 8 درصد آب آشامیدنی شهر بوشهر از طریق تاسیسات آب شیرین‌کن تامین می‌شود تصریح کرد: آب شیرین‌کن 10 هزار متر مکعبی بوشهر با مشارکت سرمایه‌گذاران در سال 1395 وارد مدار تولید شد که می‌تواند حدود 8 درصد آب آشامیدنی مشترکان بوشهری را تامین کند.

یاکیده هزینه تولید هر متر مکعب آب از طریق تاسیسات آب شیرین‌کن را بیش از 7 هزار تومان دانست و افزود: خرید هر متر مکعب معادل 1000 لیترآب آشامیدنی بیش از 7 هزار تومان و  هر متر مکعب 400 تومان در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد و مابه‌التفاوت این قیمت از طریق یارانه دولتی تامین می‌شود.

وی، از افزایش ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن بوشهر خبرداد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و در صورت توافق با سرمایه‌گذار ظرفیت تولید آب از این تاسیسات به 2 برابر و به میزان 20 هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: برای افزایش 2 برابری ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن بیش از 8 میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

یاکیده با اشاره به اجرای طرح آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه با همکاری بخش خصوصی، ضمن انتخاب سرمایه‌گذار از طریق برگزاری مناقصه، زمین مورد نظر برای اجرای پروژه آب شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی واگذار شده است.

وی، میزان سرمایه‌گذاری در اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر را 150 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: برای اجرای این پروژه حدود سه هکتار زمین در منطقه سرتل بوشهر اختصاص یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر