جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۵۸۶
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: ضربه‌ اخلال‌گران اقتصادی و کسانیکه به خرید و فروش طلا و ارز هجوم می‌آورند قابل‌ اغماض نیست و باید جامعه در مقابل این افراد موضع بگیرد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سید کمال‌الدین شهریاری در نشست مشترک اعضای هیئت مذهبی، کانون مداحان، بسیج مداحان و اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهدای هفتم تیر اظهار داشت: همه نسل جوان و نوجوان باید بدانند که چه کسانی بانی و سبب فاجعه هفتم تیر بودند حامیان جنایتکار هفتم تیر آمریکا و حامیان اوست امروز وظیفه همه ما ادامه دهند راه شهدایی است که هدفی جز آبیاری نهال انقلاب و ادامه راه امام و ارزش‌هایی که امام تبیین و تعیین فرمودند نبود.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه این شهیدان یک هدف دنبال می‌کردند و آن حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که امروز هم اگر در خارج‌های مرزها شهید تقدیم جامعه اسلامی می‌شود با همان اهداف و آرمان‌هایی است که در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تداوم راه شهدای صدر اسلام حرکت می‌کنند.

وی با قدردانی از هیئت‌های مذهبی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی در این وانفسای درگیری مهین اسلامی  با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، از مسائل فرهنگی غافل نشدند.

شهریاری تأکید کرد: آنچه که امروز در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم شاهد هستیم شاید نتیجه نپرداختن به مسائل فرهنگی از ابتدای انقلاب بوده است که ما متأسفانه فرهنگ انقلاب را به‌عنوان یک فعالیت حاشیه‌ای به آن نگاه کردیم.

وی افزود: با غفلت از امر فرهنگ در جامعه اسلامی، امروز جامعه را با مسائل و مشکلاتی مواجه کردیم که به سبب عدم توجه به مسائل فرهنگی در حل آن مشکلات عاجز شده‌ایم.

شهریاری بیان کرد: اگر در ابتدای انقلاب به فرهنگ عمومی و قرآنی توجه می‌کردیم و به‌عنوان یک نیاز و ضرورت به آن نگاه می‌کردیم شاید امروز بسیاری از مسائلی که با آن سروکار داریم امروز دچار آن نبودیم.

وی هجوم برخی‌ها برای خرید و فروش ارز و طلا را ناشی از ضعف فرهنگی دانست و افزود: این‌که با خروج امریکا از برجام عده‌ای با حمله به صرافی‌ها و طلافروشی‌ها اقدام به جمع‌آوری و خرید سکه و دلار می‌کنند ناشی از ضعف فرهنگی ماست.

وی با بیان اینکه جامعه انقلابی باید در تقویت پول ملی تلاش کند تصریح کرد: یک جامعه انقلابی و ارزشی اگر مورد هجوم، حمله و تهدید دشمن قرار گرفت باید طلا و جواهرات و دلار خود را بفروشد تا با تقویت پول ملی از تهاجم دشمن جلوگیری کند همان کاری که در ابتدای پیروزی انقلاب و زمان 8 سال دفاع مقدس مردم طلاهای خود را می‌دادند تا جنگ را اداره کنند.

شهریاری بیان کرد: چطور شده که الآن تا تهدیدی از طرف دشمن متوجه ما می‌شود بخشی از جامعه هجوم می‌برند و طلا و ارز را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه ضربه اخلال‌گران اقتصادی به جامعه قابل اغماض نیست افزود: تعداد اندکی سوداگر، دنیاطلب و منفعت‌طلب به دنبال منافع دنیوی هستند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و کیسه‌های خود را پر کنند، ضربه‌ای که این افراد به جامعه می‌زنند قابل‌گذشت و اغماض نیست و باید جامعه در مقابل این بی‌فرهنگ‌ها موضع بگیرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس بابیان این‌که در کنار مسائل زیر بنایی، امور روزمره و آنچه در توان داشتم نسبت به مسائل فرهنگی بی‌تفاوت نبوده‌ام تأکید کرد: در نیمه دوم سال 1395 بخش عظیمی از فعالیت، زحمت، حرکت و تلاش ما برای ضرر نکردن گوجه کاران شد و وقتی پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و هندوانه مشکل جامعه شود اجازه نمی‌دهد که انسان به امور فرهنگی فکر کند.

وی افزود: ما در شهرستانی رشد پیداکرده‌ایم که بافرهنگ، ادب و علم سروکار دارد و این شهرستان مهد علم، فرهنگ و ادب جنوب کشور است و بسیاری از رشته‌های فرهنگی در کشور نام دشتی را با خود یدک می‌کشند.

شهریاری  با اشاره به اینکه  در شرایط کنونی باید حرمت دولت نگه‌داریم و زیر سؤال نبریم تأکید کرد: بنده به‌عنوان اصول‌گرا در این شرایط تأکید می‌کنم تا آنجایی که می‌توانیم باید حرمت، حیثیت و اعتبار دولت را نگه‌داریم و دولت را زیر سؤال نبریم چون امروز یک دشمنی در بیرون مرزها دندان‌تیز کرده که به اصلاح‌طلب، اصولگرا، شیخ، سید، رزمنده، کاسب و بازاری و سایر اقشار مردم رحم نمی‌کند.

وی با بیان اینکه به‌عنوان نماینده اصولگرا با بسیاری از اقدامات دولت مخالف هستم گفت: در این برهه از زمان  نباید مسائل و مشکلات کشور را درشت جلوه دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر