جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۴۶۴۷
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰

فکرشهر: اگر کنکور حذف شود، اتفاقاتی در زندگی همه ما خواهد افتاد که تا به حال به آن فکر نکرده‌ایم.

به گزارش فکرشهر، روزنامه ایران نوشت: «شاید شما هم توئیت وزیر آموزش و پرورش درباره کنکور را خوانده باشید. ایشان در توئیت خود از لزوم حذف آزمون‌های زائدی مثل کنکور گفته‌ و تأکید کرده‌اند که شور و نشاط باید به مدارس بازگردد و دانش‌آموزان کمتر دچار اضطراب شوند. مطمئنیم که قصد آقای وزیر خیر بوده است اما به نظر می‌رسد ایشان ابعاد دیگر حرفشان را در نظر نگرفته‌اند. اصلاً شاید به خاطر همین آسیب‌ها باشد که توئیتر فیلتر است.

اگر کنکور حذف شود، اتفاقاتی در زندگی همه ما خواهد افتاد که تا به حال به آن فکر نکرده‌ایم.

۱) با حذف کنکور در وهله اول ۴۰ درصد کنداکتور صداوسیما خالی می‌شود. از آگهی‌های کتب کمک آموزشی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و مؤسسات کنکور و اپلیکیشن‌های تحصیلی گرفته تا برنامه‌های مشاوره، تست‌زنی و تقویتی. و همه ما می‌دانیم که این خلأ به وجود آمده را با هیچ چیزی جز مختارنامه و جومونگ یا تبلیغ نمی‌توان پر کرد. یک نفر به آقای وزیر بگوید که ما دیگر کشش دیدن این برنامه‌ها را نداریم!

۲) اگر کنکور حذف شود، کارخانه‌های تولید کیک و آبمیوه با بحران بزرگی مواجه خواهند شد و متحمل ضرر‌های مالی فراوان می‌شوند. فکر می‌کنید این ضرر به وجود آمده چه جوری جبران می‌شود؟ با افزایش قیمت کیک و آبمیوه‌هایی که من و شما در طول سال می‌خریم. بنابراین وجود کنکور به نفع خودمان است.

۳) با حذف کنکور خیلی از آرزوها نقش بر آب خواهد شد. فرض کنید دو نفر یک عمر با این آرزو زندگی کرده‌اند که عروسی‌شان را روز کنکور بگیرند و از آرایشگاه یکراست بروند حوزه امتحانی و نشان دهند که علم و دانش برایشان مهم‌ترین چیز در زندگی مشترک است. اگر کنکور حذف شود، چه کسی پاسخ رؤیاهای از دست رفته این هموطنانمان را خواهد داد؟ تکلیف شور و نشاط این دو نفر چه می‌شود؟

۴) واقعاً آقای وزیر به این توجه نکرده‌اند که با حذف کنکور چند نفر بیکار می‌شوند؟ این معلم‌های کنکور و مشاورهای کنکور و ناشران کتاب‌های کنکور و فروشندگان سؤالات کنکور و انتخاب‌رشته‌کنندگانِ بعد از کنکور، از کجا درآمدزایی کنند؟ تولیدکنندگان مداد سیاه نرم پررنگ و پاک‌کن، خانه و زندگی ندارند؟ این «جذاب‌ترین معلم ریاضی»های ایران و «صد زنندگان عربی کنکور» چطوری فالوئر جذب کنند؟

۵) همه این‌ها به کنار، چه کسی دلش را دارد که خبر حذف کنکور را به آقای توکلی و آقای حسینی بای بدهد؟»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر