پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»:
فکرشهر: این خبر در حالی منتشر شد که بر اساس اخبار رسیده از منابع محلی در کازرون به «فکرشهر»، پس از درگیری میان ماموران انتظامی که برای جمع آوری پمپ های فشار قوی غیر مجاز در مسیر رودخانه آبرسان به برازجان که منجر به مرگ یکی از معترضین شد، کشاورزان منطقه تمامی پمپ های خود (بیش از 40 پمپ فشار قوی) را که به طور غیر مجاز روی رودخانه نصب کرده بودند، با هم روشن کردند و در پی این اقدام، ورودی آب برازجان به صفر رسیده بود...
کد خبر: ۴۴۹۸۵
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

فکرشهر ـ آذر حسینی: پنج شنبه شب بود که به نقل از نماینده مردم دشتستان در مجلس، خبری منتشر شد مبنی بر سفر دو مسوول کشوری به استان برای بررسی حل بحران آبی دشتستان. بر اساس این خبر قرار بود مهندس قانع ـ معاون مهندسي و توسعه آب و فاضلاب كشور ـ برای بررسي وضعيت آب شهرستان دشتستان وارد استان شود و روز جمعه نيز جلسات متعددي برای بررسي و حل مشكل بي آبي با حضور نماينده دشتستان و مسوولان استاني در اين شهرستان برگزار شود و مهندس جانباز ـ معاون وزير و مديرعامل آب و فاضلاب كشور ـ نيز قرار بود روز شنبه برای بررسي مشكل بي آبي شهرستان دشتستان، به استان سفر کند.

این خبر در حالی منتشر شد که بر اساس اخبار رسیده از منابع محلی در کازرون به «فکرشهر»، پس از درگیری میان ماموران انتظامی که برای جمع آوری پمپ های فشار قوی غیر مجاز در مسیر رودخانه آبرسان به برازجان که منجر به مرگ یکی از معترضین شد، کشاورزان منطقه تمامی پمپ های خود (بیش از 40 پمپ فشار قوی) را که به طور غیر مجاز روی رودخانه نصب کرده بودند، با هم روشن کردند و در پی این اقدام، ورودی آب برازجان به صفر رسیده بود.

اما با وجود گذشت بیش از 48 ساعت از خبر ورود مقامات کشوری برای بررسی آب استان، خبری از آن در رسانه ها منتشر نشد.

در نهایت، نماینده مردم دشتستان در مجلس، در گفت و گو با «فکرشهر»، پیرامون حضور قانع توضیحاتی ارایه کرد و گفت: آقای مهندس قانع آمدند و جلسه ای هم در دفتر آقای استاندار با حضور ایشان و مسوول آب منطقه استان و آب و فاضلاب روستایی استان و معاون عمرانی استاندار برگزار شد و نزدیک به 3 ساعت بحث کردیم و دیدگاه های مختلف را بررسی کردیم و در نهایت تصمیمات خوبی برای حل مشکل آب دشتستان اتخاذ شد.

محمدباقر سعادت به تصمیماتی قبلی اتخاذ شده برای حل بحران آب دشتستان، از جمله احداث چاه در برازجان و آب شیرین کن ها اشاره کرد و افزود: برای حل سریع تر مشکل، قرار است دو دستگاه تصفیه (آب شیرین کن) از سوی  شرکت آب و فاضلاب به برازجان بیاید و در حال بررسی محل قرار گیری آن هستند و دستگاه ها نیز بارگیری شده و در حال انتقال به دشتستان هستند؛ همچنین با نیروگاه اتمی صحبت شده که با کمک آب شیرین کنی که دارند، به بهبود وضعیت آب برازجان کمک کنند.

او گفت که به جز 10 چاه اطراف برازجان که در حال احداث آن هستند، قرار است چند چاه هم در شهرهای دیگری چون وحدتیه، احداث شود که به آبرسانی دشتستان کمک کند.

در همین حال، خبر می رسد که برخی چاه های در دست احداث به آب رسیده و به زودی این آب ها نیز به سیستم آبرسانی برازجان اضافه خواهد شد.

به گزارش «فکرشهر»، هر چند مهندس جانباز ـ معاون وزير و مديرعامل آب و فاضلاب كشور ـ طبق خبر منتشر شده به استان نیامد و البته، هنوز مشکل آب برازجان و دشتستان هم حل نشده و همان اندک آبی که به سیستم شبکه آبرسانی شهر وارد می شود نیز با نبودن مدیریت کاربلد، به عدالت میان محلات شهر برازجان تقسیم نمی شود و هنوز هم محلاتی هستند که چندین روز است آب ندارند! اما مردم برازجان باز هم به قول مسوولان اعتماد کرده و کاهش این بحران و حل مشکلات ناشی از آن و تحقق یکی از نخستین حقوق اولیه خود را به انتظار نشسته اند.

نظرات بینندگان
داوو
|
-
|
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰
الان دقیقا یازده روزه که گاراژ پهلون و خیابون پمپ بنزین گاراز پهلون اب نداره ما دردمون به کی بگیم

 
هر که ریش داشت ، بابات نیست
|
-
|
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴
هر که ریش داشت ، بابات نیست
نه هر که ترک کلاه کج نهاد و تند نشست
طریق بستن تنبان و چو مندلی داند
نه هر که او، دو صد و نیم گفته ، میگوید
عمل شیک و اصل کردارش هم به حر ف های گوهری ش ماند
نه هر که در صف اول تو صندلی لم داد
فرق هرِ را، ز بِر، همی داند
نه هر که، او کت و شلوار تیره و مشکی
به تن نمود، همو چاره کار و حل معضلی داند
نه هر که مدرک و دستک به زیر بغل بگذاشت
فنون و راه و چِه پاره مشکلی داند
نه هر که به ضرب و بزور پاره برگی بدست آورد
دار تحصیل تارعنکبوتی اش
با ماسا چوست و سوربن و آکسفورد عقد و پیوند خواهری دارد
یک سؤال بهداشتی
|
-
|
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
یک سؤال بهداشتی
آیا آب شرب مصرفی شهروندان، سالم و بهداشتی است یا ناسالم و مشکوک؟ اگر سالم و بهداشتی نیست ، چه خطر هایی مصرف کنندگان آن را تهدید میکند؟ اصلا چه بیماری هائی از طریق نوشیدن آب منتقل میشوند؟ آیا خطر ابتلا به بیماری های گوارشی و روده ای مثل حصبه و تیفوس و، وبا و انگلی و قارچی یا و یروسی با مصرف آب کنونی جاری در لوله کشی های شهر وجود دارد؟
تا توانم من غذای پاک و سالم میخورم کم کم و ، پاکیزه و، با آب - شسته، میخورم
لیکن این روزها نمیدانم چرا خود بی جهت روده ها و معده ام گشته مریض و دردناک
بیم تیفوس و، وبا و حصبه و انگل و زالو عذابم میکند، بی نصیب از خواب نازم میکند،
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر