پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۹۴۴
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۱

فکرشهر: مدیرمسئول کیهان در یادداشتی نوشت: «آیا اقدامات و اظهارات دو نماینده و نمونه‌های مشابه دیگری از این دست، عنوان مجرمانه ندارد؟ اگر همسویی آشکار با دشمنان مردم -‌ آن هم در بحبوحه درگیری تمام‌عیار - جرم نیست، پس تعریف جرم چیست؟ مجلس که سفارت انگلیس زمان قاجار نیست که مجرمان در آن بست بنشینند و از مجازات در امان باشند!»

به گزارش فکرشهر، حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: «در اصل ۸۴ قانون اساسی آمده است «هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید.» و اصل ۸۶ قانون اساسی، این اظهار نظر را مطلق و بدون مرز ندانسته و تاکید می‌کند که اظهار نظر نمایندگان «در مقام ایفای وظایف نمایندگی آزاد است و قابل تعقیب نیست.» توضیح آن که آزادی نمایندگان در اظهار نظر و اقداماتشان شامل عناوین مجرمانه نمی‌شود و اما، اصل ۹۸ قانون اساسی، تصریح می‌کند که «تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است» و شورای نگهبان در تاریخ ۲۰ آذرماه ۱۳۸۰ در پاسخ به استفساری که از این شورا درباره مفاد اصل ۸۶ قانون اساسی شده بود، اعلام داشته است «اصل هشتاد و ششم قانون اساسی در مقام آزادی نماینده در رابطه با رای دادن و اظهار نظر در جهت ایفای وظایف نمایندگی در مجلس است و ارتکاب اعمال و عناوین مجرمانه از شمول این اصل خارج می‌باشد و این آزادی منافی مسئولیت مرتکب جرم نمی‌باشد.»

با توجه به نص صریح قانون اساسی، اظهار نظر و اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها در چارچوب ایفای وظایف نمایندگی آنان مجاز است و چنانچه مرتکب اقدامی مجرمانه شوند، مانند سایر آحاد ملت قابل تعقیب و مجازات خواهند بود. یعنی دقیقا همان اصل تساوی حقوقی همه مردم در مقابل قانون که علاوه بر احکام اسلامی در تمامی نظام‌های حقوقی مطرح جهان نیز ساری و جاری است. بنابراین، نماینده‌ای که از تریبون مجلس و یا از جایگاه نمایندگی مجلس برای حمایت از توطئه‌های دشمنان مردم و نظام سوء‌استفاده کرده و اهداف رسما اعلام شده آنان را دنبال می‌کند، نباید و نمی‌تواند از پنجه عدالت دور بماند و خانه ملت را به پایگاه و ستاد عملیات دشمنان خونریز و غارتگر مردم تبدیل کند!

در حالی که آمریکا با بدعهدی‌های پی‌درپی خود برجام را نقض کرده و نهایتا هم بی‌آن‌که به هیچ یک از تعهدات خود عمل کند، از برجام خارج شده و این اقدام مجرمانه به‌ اندازه‌ای غیر قابل توجیه بوده است که حتی متحدان اروپایی ترامپ هم چاره‌ای جز اعتراف به این قانون‌شکنی نداشته‌اند، فلان به اصطلاح نماینده ادعا می‌کند که «مسئول وضعیت جاری کشور آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود!» ادعایی که خود ترامپ هم با همه خباثتی که دارد، از مطرح کردن آن شرم دارد و انکار نمی‌کند که خود از برجام خارج شده است. ایده‌آل ترامپ توقف برنامه موشکی ایران و تبدیل کشورمان به لقمه‌ای راحت برای بلعیده شدن بود و این آقای نماینده دقیقا آرزوی ترامپ را به خبر تبدیل کرده است! و یا در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۱ بار متوالی پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود را تائید کرده است، ایشان می‌فرمایند: «اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند!»

فلان نماینده دیگر تریبون مجلس را برای تکرار ادعاهای دروغ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا علیه ایران اسلامی به کار می‌گیرد و ادعای دروغی را علیه رئیس‌ قوه قضائیه مطرح می‌کند که قبلا نیز مطرح کرده بود و بعد از آن که جعلی بودن آن مشخص شد، رسما به خاطر دروغی که گفته بود عذرخواهی کرده بود! چرا این ادعا و تهمت ناروا بار دیگر از سوی این به‌ اصطلاح نماینده مجلس مطرح می‌شود؟ مگر از آن هنگام که این اتهام دروغ را مطرح کرده و سپس پوزش خواسته بود تاکنون چه اتفاقی افتاده است که ایشان بار دیگر همان اتهام را از تریبون مجلس بر زبان می‌آورد؟ فقط ۲ اتفاق تازه را می‌توان آدرس داد، اول آن که وزیر خارجه آمریکا همین تهمت را علیه رئیس ‌قوه قضائیه مطرح کرده است و دوم این که دستگاه قضایی وارد برخورد با مفسدان اقتصادی شده است. آیا اقدامات و اظهارات دو نماینده یاد شده و نمونه‌های مشابه دیگری از این دست، عنوان مجرمانه ندارد؟ اگر همسویی آشکار با دشمنان مردم -‌ آن هم در بحبوحه درگیری تمام عیار - جرم نیست، پس تعریف جرم چیست؟ مجلس که سفارت انگلیس زمان قاجار نیست که مجرمان در آن بست بنشینند و از مجازات در امان باشند!»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر