پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۶۱۲۱
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰

فکرشهر: در این نوشته چند گزینه مطرح می‌شود تا حسن روحانی راحت‌تر بتواند جانشین علی ربیعی را گزینش کند.

به گزارش فکرشهر، روزنامه ایران نوشت: «با استیضاح «علی ربیعی»، رئیس‌جمهوری باید هر چه سریع‌تر یک‌ نفر را به‌ عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند.

در ادامه چند گزینه را مطرح می‌کنیم تا ایشان راحت‌تر گزینش نمایند:

الف) طبق یک قانون نانوشته هر جا بحث رأی‌گیری مطرح باشد نام آقایان محسن رضایی میرقائد و محمدباقر قالیباف می‌درخشد. تا جایی که هنگام اعلام نتایج رأی‌گیری مسابقه «خنداننده‌شو» هم ما منتظر اسم این دو عزیز هستیم. البته تحرکات (غیر موزون) چند وقت اخیر آقای ضرغامی در اینستاگرام نشان می‌دهد ایشان خیلی به تشکیل مثلث آتشین انتخابات علاقه دارند. با این تفاسیر پیشنهاد می‌کنیم این وزارتخانه تبدیل به سه وزارتخانه مجزا شود و هر سه بزرگوار با شناسنامه، چهار قطعه عکس پرسنلی و کارت ملی برای کسب رأی اعتماد در مجلس حاضر شوند. این گونه شاید مهندس ضرغامی، حداقل یک‌ مدت اعتیاد به‌ گوشی را کنار بگذارند و به جامعه برگردند.

ب) وزارت کار فردی را می‌طلبد که به معنای واقعی «مرد عمل» باشد. بدون شک آقای دکتر حداد عادل این ویژگی را بیشتر از بقیه دارد. ایشان با داشتن سی - چهل سمت ثابت کردند که حسابی مرد عمل‌اند و اگر دکتر روحانی دنبال یک گزینه مناسب می‌گردد نباید در انتخاب ایشان درنگ کند.

ج) هیچ‌ چیز مثل «تجربه» نمی‌تواند به یک شخص در مقام وزارت کمک کند. به علاوه، یک وزیر مناسب همواره باید قشر زحمت‌کش کارگر را مثل خانواده خودش بداند. با این اوصاف، مهندس نعمت‌زاده با قرن‌ها سابقه وزارت، یکی از قبراق‌ترین مدیرانی است که در سومین دوره بازنشستگی‌اش می‌تواند رفاه را به خانواده‌اش بازگرداند.

د) اما گزینه اصلی ما برای تصدی این سمت، شهردار محترم قزوین است. ایشان بارها نشان دادند که نیازهای نیروی کار هر بخش را به خوبی می‌شناسند. مثلاً آقای صفری به مناسبت روز خبرنگار، یک قطعه قبر با ویوی ابدی به اهل قلم اهدا کردند. واقعاً در این شرایط که خبرنگاران بهترین کتک‌خورهای جهان‌ هستند و حق‌التحریرهای‌شان هم از زمان دلار ۳۵۰۰ تومانی تا الان پرداخت نشده است، چه نیازی واجب‌تر از خانه ابدی دارند؟

ه‍) اگر ریاست محترم جمهوری به هیچکدام از گزینه‌ها علاقه‌ای ندارند ما «کریم جانبخش‌ سفیدکمر» را پیشنهاد می‌کنیم. ایشان سال‌های سال است که مسئول برق تمام سریال‌های تلویزیونی تاریخ ایران است و یک دفعه نشنیدیم که سریالی به‌ خاطر برق به مشکل بخورد. ما که کلاً یک لیست سی - چهل نفره در کشور داریم و همیشه از آن لیست برای تمام سمت‌ها انتخاب کردیم، یک‌ بار بیاییم از این کریم‌ها برداریم، شاید فرجی شد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر