جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۲۲۷
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰

فکرشهر: احمد توکلی نماینده پیشین مجلس و رئیس سازمان دیدبان شفافیت و عدالت ضمن استقبال از پویش مذکور به ثمربخش بودن آن امیدوار است.

به گزارش فکرشهر،  نامه نیوز نوشت: او معتقد است که اگر جامعه از مطالبه گری ناامید و خسته نشود حتما مسئولان را به همراهی واداشته و گامی اساسی در راستای مبارزه با فساد برداشته می‌شود.

گزیده‌ای از اظهارات توکلی را در ادامه می‌خوانید:

- پویش فرزندت کجاست؟ به نظر من این رویکرد می‌تواند خیلی مفید باشد، زیرا اخیرا شاهدیم که اتهامات بسیاری به فرزندان مسئولین زده می‌شود و متاسفانه برخی از این اتهامات نیز درست است و ثابت می‌شود.

- یکی از بهترین راه‌ها برای خروج از این فضا آن است که مسئولین به طور مشخص به این سوال پاسخ دهند و به اطلاع مردم برسانند که فرزندانشان کجا هستند و چه کاری می‌کنند. از این طریق حتی مشخص می‌شود که برخی مسئولین به خاطر همین موضوعات با فرزندان خود سازگارنیستند.

- با پاسخگویی به مردم روشن می‌شود که فرزندان مسولان از رانت مسئول بودن پدر خود استفاده می‌کنند یا به طور طبیعی زندگی کرده و اقدام خلاف‌شان خود ندارند. پاسخگویی به پویش «فرزندت کجاست؟» اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد، زیرا فرزندان همه مسئولان که از رانت استفاده نمی‌کنند. افزایش فشار جامعه مدنی حتی موجب می‌شود آن عده‌ای که از رانت استفاده می‌کنند نیز پشیمان شده و از این رویه دست بکشند.
 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر