چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۶۷۶۶
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۷

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر همه ابعاد جامعه را در بر می گیرد و نباید صرفا به حجاب بانوان یا آقایان محدود شود اگر چه حجاب نیز در جای خود مهم است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سعید زرین فر روز دوشنبه در نشست برنامه ریزی همایش امر به معروف ونهی از منکر استان بوشهر افزود: تکریم ارباب و رجوع، راه انداختن کار مردم در دستگاههای اجرایی ، مقابله با فساد و رشوه از مصادیق این فریضه است .

وی یادآورشد:همانطور که باید با منکر درجامعه برخورد شود کارهای خوب نیز باید معرفی و تقویت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر اظهارداشت:همه مسوولان به انجام این فریضه اعتقاد دارند اما اجرای دقیق آن مستلزم رعایت مسایل فنی و شرایط آن است.

وی یادآورشد: نباید از اصل موضوع امر به معروف و نهی از منکر شانه خالی کرد که تا حدودی این موضوع انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر اظهارداشت: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام می شد بخش مهمی از واقعیت های موجود جامعه وجود نداشت.

زرین فر گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر جامعه را بیمه می کند و بخش زیادی از گرفتاری ها و زمینه های آن از بین خواهد رفت.

وی افزود:این فریضه نباید محدود به یک بخشنامه ، همایش و یا تکلیف سازمانی شود بلکه هر برنامه ای در این زمینه باید خروجی داشته باشد و از کارهای تشریفاتی پرهیز شود.

زرین فر ادامه داد: تولید محتوای مناسب و انتخاب سخنران که فارغ از مسایل سیاسی و جناحی به این موضوع تخصصی بپردازد ضروری است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر نیزگفت:پرداختن به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است چرا که در مقطعی بخصوص دوران دفاع مقدس از پیرزن روستایی تا مدیر ارشد و کارمندان خود را موظف به اجرای این فریضه می دانستند.

غلامحسین کرمی افزود: برخی عوامل از جمله سبک زندگی باعث فاصله گرفتن و کمرنگ شدن این فریضه در جامعه شده است.

وی یادآورشد: در همایش امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر به ابعاد مختلف این فریضه در دستگاههای اجرایی پرداخته خواهد شد.

کرمی بااشاره به اینکه دراین همایش از خانواده گورکی نخستین شهید و یکی از خانواده های جانباز راه امر به معروف و نهی از منکر نیز تجلیل می شود اظهارداشت: در استان بوشهر مشکلی بین ستاد، دستگاههای اجرایی و مدیریت ارشد استان در زمینه اجرای این فریضه وجود ندارد .

وی تصریح کرد:حفظ اصل نظام فراتر از جناح بندی سیاسی است همه باید درحل مشکلات جامعه و خدمت رسانی بهتر به مردم با متولیان امور همکاری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر