جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کلیات منطقه آزاد بوشهر در حالی هفته گذشته در مجلس تصویب شد که در خود استان بوشهر نیز مخالفن سرسختی دارد و یکی از این مخالفان، سید کمال ادین شهریاری ـ نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس ـ است...
کد خبر: ۴۶۹۲۲
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۱

فکرشهر: کلیات منطقه آزاد بوشهر در حالی هفته گذشته در مجلس تصویب شد که در خود استان بوشهر نیز مخالفن سرسختی دارد و یکی از این مخالفان، سید کمال ادین شهریاری ـ نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس ـ است.

به گزارش فکرشهر، وی در این باره گفت: مفاد پیشنهاد دولت در لایحه مناطق آزاد و ویژه کشور هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و پیشنهادات نمایندگان نیز طرح و در خصوص تصویب آن رای‌گیری می‌شود.

شهریاری دلایل مخالفت خود با این لایحه را برشمرد و افزود: این لایحه در ابتدا که به مجلس آمد شامل ۸ منطقه آزاد بود اما کمیسیون برای اینکه بتواند نظر نمایندگان را برای تصویب لایحه جلب نماید تقریبا ۸۰، ۹۰ منطقه ویژه را به این لایحه ضمیمه کرد که وقتی نگاه می‌کنیم تقریبا تمام پهنه سرزمینی کشور با تصویب این لایحه آزاد یا ویژه می‌شود.

وی اضافه کرد: چون مناطق آزاد و ویژه از مزایا و معافیت‌های مالیاتی برخوردار هستند و با توجه به تجربه مناطق پیشین که اهداف قانونگذار را برآورده نکردند، به نظر می‌رسد تصویب این لایحه بیش از آنکه باعث درآمدزایی شود، ارزبری بیشتر و کاهش درآمدهای مالیاتی دولت را سبب شود.

این طور که سایت مند نوشته، شهریاری تصریح کرد: به دلیل مصلحت کلی کشور تشخیصم این است که این لایحه از یکسو باعث کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و از سویی دیگر باعث وابستگی بیشتر به درآمدهای نفتی می‌شود که در این شرایط اگر دولت نتواند درآمدهای نفتی را محقق کند به شدت درگیر مسائل کمبود بودجه می‌شود و تبعات آن دامنگیر توسعه در کشور خواهد بود.

این نماینده مجلس از محل قرارگیری منطقه آزاد بوشهر نیز گلایه کرد و گفت: نقشه‌ای که در ابتدا تهیه شده بود با دخالت مسئولان محلی و مدیران استان بعدها تغییراتی کرد و عرض منطقه کم و عمق آن به سمت دشتستان کشیده شد.

وی در پاسخ به اینکه مزایا و معایب تصویب این لایحه برای استان در کوتاه‌مدت چیست، گفت: مزایای تصویب این پیشنهاد دولت در استان به دلیل اینکه سرمایه‌گذاری‌ها و تولید و انتقال تکنولوژی در کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد، تقریبا قابل بررسی نیست اما معایب آن گرانی ملک و املاک است که مردم استان را دچار مشکل می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر