چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
فکرشهر: امروز در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز از سوی فرد یا افرادی ناشناس تیراندازی شد...
کد خبر: ۴۷۶۴۱
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: چند عنصر مسلح در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، حاضرین را به گلوله بستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، در مراسم امروز رژه‌های نیروی مسلح چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستند. گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی از این بود که  شماری به شهادت رسیدند یا زخمی شدند.

در پی این حمله تروریستی سخنگوی سپاه پاسداران به خبرنگار ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.

سردار شریف  گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

طبق مشاهده خبرنگار ایسنا، این حمله دقایقی پیش در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت.

 گزارش حاکی است که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند. مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند. از تعداد زخمی‌ها هنوز آماری در دست نیست.

حسین زاده معاون سیاسی استاندار خوزستان پیش از ظهر امروز (شنبه) گفت: تعداد کشته ها در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به 11 نفر رسید و احتمال افزایش آن وجود دارد.

وی اظهار کرد:  همچنین تعداد مجروحین در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز  به بیش از  30 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: مجروحان حادثه تروریستی در اهواز به بیمارستان نزدیک به این حمله تروریستی همچون بیمارستان آپادانا، آیت الله کرمی و گلستان منتقل شده‌اند و تیم های پزشکی در آماده باش کامل بسر می برند و به وضعیت مجروحین رسیدگی می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از کشته شدگان از اصحاب رسانه بوده است.

وی پیش از این خبر داده بود که تروریست ها 4 نفر بوده اند که با اقدام به موقع نیروهای مسلح 2 نفر کشته و 2 نفر دستگیر شده‌اند.

این  تیراندازی حدود چند دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌رفتند، شنیده می‌شد.

طبق گزارش ایسنا، آیت‌الله جزایری، نماینده ولی ففیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

ساعتی پس از حمله تروریستی  در محل رژه نیروهای مسلح  به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز،  آرامش نسبی برقرار شد اما آمبولانس‌ها و ماشین‌های انتظامی در حال تردد به منطقه لشکر 92 زرهی اهواز که صبح امروز مورد حمله تروریستی قرار گرفت، هستند.

همچنین سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد: یک تیم چهار نفره تروریستی امروز از مخفیگاهشان در داخل پارکی که مقابل بلوار قدس محل رژه نیروهای رژه رونده بود به سمت مردم و رژه روندگان تیراندازی کردند که تعدادی به شهادت رسیدند و مجروح شدند.

شکارچی گفت: نیروهای امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و هر ۴ نفر تیم تروریستی را منهدم کردند و هم اکنون ۳ جنازه از این تروریست‌ها در اختیار نیروهای امنیتی است و یک نفر هم دستگیر شده است تا مشخص شود به کجا وابسته بوده و چطور وارد پارک شده اند؟

وی افزود: این تیم تروریستی از فاصله طولانی از داخل پارک به سمت نیروهای رژه رونده تیراندازی کردند که برخی از این تیراندازی‌ها به سمت جایگاه مردم هم بود.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آمارهای اعلام شده در خصوص تعداد شهدا و مجروحان ضد و نقیض است، گفت: کل مجروحان و شهدا زیر ۱۰ نفر اعلام شده است که در میان ان‌ها علاوه بر نیروهای رژه رونده، مردم هم هستند.

وی افزود: هر خبری غیر از این خبر تکذیب می‌شود و اخبار تکمیلی را خودمان در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران نیز در واکنش به حمله صبح امروز گروهی تروریست به رژه نیروهای مسلح در اهواز در صفحه توئیتر خود  نوشت: تروریست‌هایی که توسط یک رژیم خارجی به کار گرفته، آموزش دیده، مسلح شده و از آن‌ها دستمزد گرفته بودند به اهواز حمله کردند. کودکان و بزرگسالان در میان تلفات حادثه بودند.

ایران حامیان تروریست منطقه‌ای و اربابان آمریکایی‌شان را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران در دفاع از جان ایرانیان به سرعت و قاطعانه پاسخ خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح گفت که این کمیسیون در جلسه فردا (یکشنبه) با حضور دستگاه‌های ذیربط به بررسی این موضوع می‌پردازد.

علی نجفی  اظهار کرد: این‌که حمله تروریستی همزمان با رژه نیروهای مسلح و سالگرد هفته دفاع مقدس انجام شده نشانگر تلاش مذبوحانه‌ای برای به چالش کشیدن اقتدار نیروهای مسلح است که البته توان و آمادگی نیروهای مسلح، همبستگی مردم و حضور آنها قطعا این اقدامات را خنثی خواهد کرد.

در پی حادثه تروریستی اهواز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمله تروریستی به اهواز گفت: دشمنان ایران و انقلاب در عراق و سوریه این افراد ضربه‌های زیادی خورده‌اند به همین دلیل به دنبال انتقام گیری بودند.

دکتر ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز ظهر امروز  از مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر در حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز خبر داد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر همه بیمارستان‌های اهواز در آماده‌باش هستند و هیچ کمبودی در زمینه امدادرسانی به مصدومان حمله تروریستی اهواز نداریم.

وی افزود: تاکنون در این حادثه حدود ۱۰ نفر شهید و بیش از ۶۰ نفر مجروح شده‌اند.

در پی حادثه تروریستی اهواز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمله تروریستی در اهواز گفت: دشمنان ایران و انقلاب در عراق و سوریه این افراد ضربه‌های زیادی خورده‌اند به همین دلیل به دنبال انتقام گیری بودند.

آیت‌الله محسن حیدری ، اظهار کرد: دشمنان ایران و انقلاب به خصوص نوچه‌های آن‌ها در داخل کشور به دنبال ضربه زدن و انتقام هستند چراکه در عراق و سوریه این افراد ضربه‌های زیادی خورده‌اند.

وی افزود: مشخص بود که حمله این افراد به قصد انتقام‌گیری انجام شده است. این افراد با لباس مبدل بین مردم نفوذ کرده بودند و به طرف جایگاه تیراندازی کردند و تعدادی کشته و شهید شدند. البته مسئولان و علما حاضر در این مراسم در سلامت هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر