پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۹۱۴
جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت درمان تنگستان از کشف ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاريخ گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، عادل مقدس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنگستان اظهار داشت: در طرح ضربت کارشناسان بهداشت محیط این شبکه ۲۰۰ کیلوگرم از اجناس غیر قابل مصرف انسانی کشف و امحا گردید.

وی تصریح کرد: با استفاده از کارشناسان محیطی فعال، نظارت کاملی بر صنوف عرضه مواد غذایی داریم و با هر تخلفی به جد برخورد خواهیم کرد و در همین راستا در سال جاری 4 هزار و ۷۳۴ بازدید از این صنوف انجام شده که هزار و ۱۹۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف انسانی کشف شده است.

وی با اشاره به نقش مواد غذایی در سلامت مردم ادامه داد: فرآورده‌های گوشتی علاوه بر نیاز به نگهداری در دمای استاندارد ، باید در شرایط محیطی مناسب نگهداری شوند که در جهت تحقق این امر علاوه بر نظارت‌های دوره ای از این صنوف، به هیچ وجه مجوزی بدون رعایت کامل آیین نامه های بهداشتی صادر نمی‌شود.

مقدس خاطرنشان کرد: با آموزش‌هایی که در حوزه سلامت مواد غذایی به مردم ارائه می‌دهیم، تلاش داریم با ایجاد حساسیت در این زمینه، از دسترسى آحاد جامعه به غذاى سالم و بهداشتى مطمئن شویم.

وی ادامه داد: همچنین در راستای عکس‌العمل سریع در برابر هرگونه تخلفی در حوزه سلامت، سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت در اختیار مردم قرار دارد، که در سال جاری تاکنون در ۱۸ تماسی که از این سامانه دریافت شده ، اقدامات لازم صورت گرفته است.

این مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان با تشکر از همکاری تعزیرات حکومتی افزود: در سال جاری ۴۰ مورد معرفی صنوف متخلف به تعزیرات حکومتی صورت گرفته است که سه واحد صنفی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و عدم رفع نقص پلمپ گردیده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر