سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۰۷۹
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۵

فکرشهر:  مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر سه‌شنبه در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: روحانیت دارای جایگاه ویژه‌ای است و رسالت بسیار مهمی را بر عهده دارد.

وی با تشریح رسالت روحانیت در زمینه تبلیغ و ترویج دین در سطح جامعه خاطرنشان کرد: روحانیت بعد از انبیاء و ائمه اطهار(ع) رابطه فیض و هدایت از سوی خداوند است و همانند انبیاء و ائمه(ع) واسطه فیض هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حرکت در مسیر طلبگی نیز بیانگر تلاش برای رسیدن به این فیض و خیر خداوند به شما است، اضافه کرد: روحانیت نور است و هم جامعه را منور می کند و در این شرایط باید شخصیت حقیقی خود را در تراز با شخصیت حقوقی خود قرار دهید.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دستیابی به موفقیت نیازمند جدیت در کار و تلاش بی‌نهایت است، تصریح کرد: طلاب باید با کار و تلاش و جدیت، قوت و وقت گذاشتن و چشم پوشی و دل کندن از بسیاری از مسائل در مسیر کسب علم تلاش کنند.

وی عزم و جدیت در کار را به عنوان اولین عنصر برای دستیابی به موفقیت عنوان کرد و افزود: توقف و تعطیلی کار انسان را به جایی نمی‌رساند و نباید وقت را هدر داد بلکه طلاب باید منظم باشند و به شخصیت حقوقی دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کتاب ظرف حرکت طلاب است و اساتید نیز راهنمای راه هستند، ادامه داد: در بین طلاب و اساتید کسانی موفق بوده اند و هستند که در کار خود جدیت داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر