چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۲۲۷
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۴

فکرشهر:  مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بیش از ۲۷ هزار سالمند بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی ظهر شنبه در مراسم تکریم و تجلیل از سالمندان تحت حمایت این نهاد با بیان اینکه تکریم سالمندان، تکریم تاریخ یک جامعه است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد ارائه خدمات به سالمندان نیازمند است به گونه‌ای که هم اکنون ۲۷ هزار و ۹۰۷ نفر سالمند بالای ۶۰ سال در طول سال از خدمات متنوعی بهره مند می‌شوند.

وی در ادامه افزود: این تعداد سالمند در طول سال به صورت مستمر از خدمات کمک معیشت ماهیانه (مستمری)، خدمات درمانی و رفع نیازهای توانبخشی، خدمات مسکن، اعطای وام‌های کارگشایی، کمک هزینه ازدواج فرزندان، اعزام به اردوهای زیارتی عتبات عالیات ومشهد مقدس، خدمات اشتغال و نظام وظیفه فرزندان تحت تکفل بهره مند می‌شوند.

لطفی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در هفته تکریم و بزرگداشت مقام سالمندان اظهار کرد: برنامه‌هایی از جمله پایش سلامت سالمندان، سرکشی از آنها، اعزام به مشهد مقدس و اجرای مراسم پیاده روی اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد بوشهربرپایی نمایشگاه آثار سالمندان و اجرای برنامه‌های فرهنگی  را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان برای بزرگداشت هفته سالمندان  دانست و تصریح کرد: اهدا سبدهای بهداشتی و تغذیه‌ای به سالمندان مددجو، ارائه برنامه‌های آموزشی آموزشی با محوریت سلامت، نشاط و بهبودی شیوه‌های زندگی سالمندی، خدمات بیمه‌ای، هنری و ورزشی از برنامه‌های هفته سالمند در استان بوشهر است.

لطفی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان را سالمندان تشکیل می‌دهند گفت: ۱۷ هزار و ۶۱۶ نفر از این سالمندان زن و ۱۰ هزار ۳۹۷ نفر دیگر سالمند مرد هستند که در مناطق شهری و روستایی ساکن هستند.

وی رفع نیازمندی‌های روحی، روانی و عاطفی سالمندان را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: در جهت افزایش امید به زندگی و ایجاد شرایط مناسب برای حضور فعال در اجتماع، باید به مشکلات زیست محیطی و دیگر نیازهای سالمندان توجه ویژه‌ای شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از طرح شهید رجایی به عنوان یکی از طرح‌های بسیار خوب در حمایت از سالمندان یاد کرد و گفت: پرداخت کمک هزینه سالمندانی که فاقد همسر بوده و متقاضی سالمندان هستند از دیگر طرح‌هایی است که در حمایت از این افراد اجرا می‌شود.

وی یکی دیگر از خدمات کمیته امداد به سالمندان را مددکاری سالمندان عنوان کرد و افزود: مددکاری سالمندان با هدف نگاه تخصصی به نیازهای سالمندان انجام می‌شود و با رفع مشکلات و مسائل آنها، انتظاراتشان را در محل اسکان برآورده می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر