پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در بازدید از نمایشگاه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر مطرح شد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: معاون عمرانی استاندار بوشهر در بازدید از نمایشگاه، به مناسبت روز ملی روستا و عشایر گفت: در دولت تدبیر و امید استان بوشهر نگاه ویژه ای به عشایر داشته، به صورتی که در سال 96 مبلغی بیش از 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به عشایر پرداخت شد.
کد خبر: ۴۸۲۵۵
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

  فکرشهر - اسماء بوستانی: معاون عمرانی استاندار بوشهر در بازدید از نمایشگاه، به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در کنار خلیج فارس در بوشهر برگزار شده بود، گفت: در دولت تدبیر و امید استان بوشهر نگاه ویژه ای به عشایر داشته، به صورتی که در سال 96 مبلغی بیش از 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به عشایر پرداخت شد.

به گزارش فکرشهر، مهرداد ستوده با بیان اینکه عشایر را در خصوص کم آبی به صورت ویژه حمایت کرده ایم افزود: انتظار می رود از عشایر در آینده بیشتر بشنویم و شاهد تاثیر گذاری بهتر آنها در جامعه باشیم.

مدیر کل  امور عشایر استان بوشهر نیز با اعلام اینکه در چهار ماهه اول سال 97 بیش از یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به عشایر استان تعلق گرفته، ادامه داد: در جهت عادلانه تقسیم شدن این اعتبار در بین عشایر، با فرمانداری های شهرستان های دارای عشایر، هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

فرهمند آقایی از بیشترین تراکم عشایری را در شهرستان های دشتی و دشتستان اعلام کرد و افزود: در این دو شهرستان عشایر فعالیت های زراعی انجالم می دهند به صورتی که 80 هزار تن  تولیدات زراعی را ارائه می دهند.

 آقایی با اعلام اینکه 25  درصد از مصرف گوشت قرمز کشور با همت و تلاش های عشایر تولید می شود افزود: در استان بوشهر 6500 تن گوشت قرمز و 14500 تن شیر و لبنیات از طریق عشایر تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی یکی از مشکلات و نگرانی های عشایر و روستاییان را تامین آب شرب دانست و افزود: یک میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و حدود 800 میلیون تومان اعتبارات استانی است که در جهت رفع مشکل کم آبی عشایر مصرف خواهد شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر