جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۲۲۲
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر از افزایش ۱۰۰ درصدی انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی استان بوشهر خبر داد و گفت: هنوز سهم بانوان از مدیریت پایه و میانی تا ایده‌آل فاصله دارد.

به گزارش فکرشهر، مریم آذرشب در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در راستای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و با اهتمام و تاکید استاندار بوشهر در احیا و ارتقای جایگاه اجتماعی بانوان شایسته استان، حافظه تاریخ سیاسی استان بوشهر این حجم از اعتماد، باور و ایجاد زمینه برای ابراز شایستگی بانوانش را در خاطر خود ندارد.

وی اضافه کرد: این وضعیت را بانوان استان بوشهر مدیون و مرهون حمایت‌ها و نگاه ویژه استاندار در گزینش‌ها و انتصابات بر مبنای شایستگی و توانمندی افراد فارغ از نگاه جنسیتی هستند.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی انتصاب بانوان در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: وضعیت موجود و آمار انتصابات مبین صدق موضوع است.

انتصاب ۶۳ بانوی توانمند

وی بیان کرد: در دوران دولت یازدهم ۲۷ انتصاب در حوزه مدیریت استان بنام بانوان رقم خورد که بانک‌های استان و دانشگاه‌های استان به ترتیب با هفت انتصاب و پنج انتصاب بیشترین سهم را در استفاده از این ظرفیت به خود اختصاص دادند.

آذرشب اضافه کرد: در حدود یکسال از حضور عبدالکریم گراوند به عنوان استاندار بوشهر با بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت بانوان و جوانان شایسته و توانمند استان ۳۶ مدیر بانو در مسئولیت‌های مدیریتی در سطح استان منصوب شده‌اند و در حال حاضر ۶۳ بانوی توانمند بر مسند مدیریت در سطوح مختلف تکیه زده‌اند و استان رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را در کارنامه عملکردی خود دارد.

وی یادآور شد: با توجه به آمار در دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین انتصاب بانوان مدیر در سطح شهرستان‌ها اتفاق افتاده و این روند حاصل تاکید استاندار در سپردن بخشی از مسئولیت دستگاه‌های اجرایی استان به بانوان توانمند و شایسته است.

انتصاب بدون نگاه جنسیتی

آذرشب گفت: مطالبه بانوان هم چیزی جز این نیست که اگر شایسته‌اند بدون نگاه جنسیتی به تناسب آگاهی، دانش و توانمندیشان از فرصت برابر برای حضور در ساختار مدیریت استان برخوردار باشند.

وی افزود: هنوز سهم بانوان از مدیریت پایه و میانی تا ایده‌آل فاصله دارد و تغییر در این سهم و درصد علاوه بر ایجاد زمینه بروز به میزان زیادی به توانایی بانوان در نشان دادن توانایی‌ها و استعدادهایشان بستگی دارد.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر اضافه کرد: امیدوارم که بتوانیم با تبادل تجربیاتمان و به اشتراک گذاشتن تجارب مدیریتی، مسیر ارتقای و افزایش تصدی پست‌های مدیریتی و افزایش بهره‌وری را برای بانوان فراهم کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر