شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۱۳۴
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: امام جمعه بردخون اظهار داشت: بردخون یکی از بخش های محروم استان بوشهر است و هیچ مسئولی توجه ای به آن نمی کند.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه های این هفته شهر بردخون اظهار داشت: هدف پیامیران تقویت مبانی دینی و گسترش اخلاق در بین مردم بوده است.

امام جمعه بردخون افزود: نفوذ فرهنگی در جامعه جدی است و وظایف دولت مردان، مراکز آموزشی و فرهنگی و اقشار مختلف سنگین است تا در جنگ نرم بر دشمن غلبه کنیم.

وی ادامه داد: در کلان شهرها شاهد بی حجابی و بدحجابی هستیم که خانواده ها باید به سرنوشت فرزندان خود توجه کنند چرا که بدحجابی تجاوز به حقوق دیگران است.

خطیب جمعه بردخون با بیان اینکه بیشترین کم حجابی در قشر تحصیلکرده است یادآور شد: حجاب کمرنگ و چادر حذف شده و متاسفانه افراد چادری را به سخره می گیرند و آنان را دهاتی می دانند.

وی خواستار احساس مسؤلیت دولتمردان و نهادهای فرهنگی شد و افزود:  فلسفه انقلاب و جمهوری اسلامی جایگزینی ارزش ها و حاکمیت اسلام بوده است اما برخی بر این باورند که مردم شادی و نشاط کنند.

امام جمعه بردخون با تأکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف تبلیغات مسموم و تهاجم فرهنگی این است که مردم را از ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی دور کند و استقلال اقتصادی و سیاسی بدون استقلال فرهنگی ممکن نیست.

رکنی حسینی آسیب ها و پیامدهای نفوذ فرهنگ غربی بر ذهن و فکر جوانان را برشمرد و مسؤلیت خانواده ها و نهادهای فرهنگی و مسؤلان را در راستای پیشگیری از آن مهم خواند و گفت: فرهنگ مبدأ همه خوشبختی ها و بدبختی های یک ملت است.

وی با اشاره به دیدار فرماندهان و مسؤلان نیروی دریایی ارتش با مقام معظم رهبری، لزوم افزایش توانایی نظامی برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دور کردن تهدیدات دشمنان را یادآور شد.

امام جمعه بردخون به مشکلات و کمبودهای منطقه اشاره کرد و گفت: در تماسی با استاندار بوشهر بیان کردم که در این ۴۰ سال به بردخون توجه نشده و انتظارات و خواسته های مردم محقق نشده که مردم انتظار توجه بیشتری دارند.

وی ادامه داد: بخش بردخون یکی از بخش های محروم استان است و هیچ کس از آن دفاع نمی کند که به همین دلیل استاندار قول داده سفری به بردخون بیاید و مسایل و مشکلات را ببیند و بشنود.

رکنی حسینی با بیان اینکه انتظار داریم تغییر و تحولی در بردخون ایجاد شود، گفت: با فرماندار شهرستان نیز تماس گرفتم و تاکید کردم که نگاه مسؤلان شهرستان به بردخون تغییر کند و به این منطقه توجه شود.

وی بیان کرد: به دلیل عدم توجه و پیگیری مسؤلان بخش و عدم نظارت مسؤلان شهرستان بر عملکرد مدیران، بردخون تاکنون پیشرفتی نداشته است.

امام جمعه بردخون گفت: بیان مشکلات و کمبودها برای برخی افراد ناراحت کننده است و معتقدند که به صورت خصوصی گفته شود.

رکنی حسینی افزود: تجربه ثابت کرده که بیان مطالبات مردم به صورت خصوصی جوابگو نبوده و نیست.

وی اضافه کرد: تریبون نماز جمعه محلی برای بیان همه مسایل و مشکلات و اظهار مطالبات و خواسته های مردم است و مردم حق دارند خواسته های خود را به اطلاع مسؤلان برسانند.

خطیب جمعه بردخون اظهار کرد: انتظار داریم که مسؤلان انتقادات سازنده را به عنوان بزرگ نمایی یا سیاه نمایی و تخریب قلمداد نکنند و هرکس مسؤلیتی پذیرفت باید به مردم پاسخ دهد.

رکتی حسینی با بیان اینکه قصد اغراق مبالغه و تخریب نیست، یادآور شد: مردم نامحرم نیستند و مسؤلان باید تلاش کنند و برای خرسندی و رضایت مردم خواب راحت را از خود سلب کنند.

خطیب جمعه بردخون خاطرنشان کرد: در راستای دفاع از مردم بخش بردخون با مسؤلان تماس می گیرم و همواره تلاش و پیگیری می کنم زیرا رسالت امام جمعه تنها این نیست که برخی مطالب را بیان کند و در این ۹ سال آنچه در توان داشته ام پیگیر بوده ام و انتظار تقدیر نیز ندارم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر