جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۳۸۹
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

امام جمعه بردخون:
ورزشگاه بردخون تبدیل به خرابه شده است/مسؤولان به خواسته جوانان توجه کنند
امام جمعه بردخون گفت: امیدواریم به همت مدیریت جدید این خرابه کم کم آباد می شود و با وجود فعالیت شبانه روزی با مشکلات به مرور رفع شود اما مدیریت آنان نشان داد که با کار جهادی و انگیزه می توان مشکلات را حل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه های این هفته نماز اظهار کرد: دین اسلام در همه ابعاد فردی و اجتماعی دارای برنامه ای جامع و هدفمند است که باید در تحکیم خانواده سبک زندگی اسلامی رعایت شود.

وی با بیان اینکه خانواده مهم ترین نهاد اجتماعی است، افزود: خانواده زیربنای تمام فرهنگ ها و تمدن ها است و دین اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز بیشترین توجه به آن دارد.

رکنی حسینی ازدواج را عاملی مهم برای تحکیم و ثبات کانون خانواده دانست و گفت: ازدواج باعث آرامش افراد است اما در این راه موانعی مانند تجمل گرایی و مصرف گرایی، چشم و هم چشمی های کاذب، مهریه های سنگین و مشکلات اقتصادی وجود دارد که مسؤولان باید اقدام کنند.

وی ابراز داشت: از زمان ازدواج چند میلیون دختر و پسر جوان مجرد گذشته اما به دلیل مشکلات قادر به تشکیل خانواده نیستند که موجب فساد و مشکلات اخلاقی در جامعه می شود.

امام جمعه بردخون خواستار توجه به سنت حضرت زهرا در زمینه ازدواج شد و گفت: بدهکاران و زندانیان مهریه افزایش یافته اند که این امر افسردگی و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

خطیب جمعه بردخون ابراز داشت: از ۹ سال گذشته بارها در تریبون نماز جمعه گفته ام که دین اسلام با شادی مخالف نیست اما با همسایه آزاری مخالف است و در بردخون عده ای با پخش آهنگ باعث دلخوری مردم می شوند.

وی بیان کرد: اگر صدای قرآن یا دعا از بلندگو پخش شود عده ای معترض می شوند اما نسبت به صدای ارگ و آهنگ عکس العملی ندارند.

رکنی حسینی افزود: در این بردخون فقط امام جمعه باید با منکرات مخالفت کند چرا دیگران حرفی نمی زنند در صورتی که امر به معروف و تهی از منکر وظیفه ای همگانی است  و برخی نباید از آزادی سو استفاده کرد و به حقوق دیگران تجاوز نمود.

امام جمعه بردخون با اشاره به مناسبت های هفته حادثه تروریستی چاه بهار را محکوم کرد و گفت: این انقلاب در مقابل همه طوفان ها و دشمنی ها می ایستد و از اهداف بلند خود کوتاه نخواهد آمد.

خطیب جمعه بردخون تصریح کرد:گرانی و مشکلات موجب نگرانی مردم شده و با وجود توزیع کالاهای ضروری روز به روز سطح رفاه مردم کاهش می یابد و گرانی ها بیشتر می شود و به دلیل عدم نظارت بر قیمت ها سفره مردم هر روز کوچک تر می شود.

وی اظهار کرد: مسؤولان در خدمت رسانی به مردم عزم جهادی کنند زیرا مردم شایسته بهترین ها هستند و باید بهترین خدمات دریافت کنند.

امام جمعه بردخون از فرماندار شهرستان به دلیل تعیین مشاور امور جوانان تقدیر کرد و افزود: منتظریم که ببینیم در آینده انتظارات جوانان عملی می شود و مشکلات و خواسته های آنان رفع می شود.

وی با بیان اینکه ایام و مناسبت های زیادی در سال داریم، اضافه کرد: انتظار داریم به واقعیت در زندگی حوانان تغییر و تحولی ایجاد شود و مشکلاتی مانند اشتغال و ازدواج و مسکن حل شود و همانگونه که فرماندار تاکید کردند به ورزش و هنر شهرستان توجه ویژه شود.

امام جمعه بردخون گفت: در این چند سال توجهی به ورزش منطقه نشده که امیدواریم مشکلات ورزشی بردخون حل شود.

رکنی حسینی افزود: فرماندار از مراکز مهم و حساس بازدید کنند و اگر در گذشته مسؤولان شهرستان در مراکز مهم حضور می یافتند امروز شاهد خرابه ای به نام استادیوم ورزشی بردخون نبودیم.

وی ادامه داد:  امیدواریم به همت مدیریت جدید این خرابه کم کم آباد می شود و با وجود فعالیت شبانه روزی با مشکلات به مرور رفع شود اما مدیریت آنان نشان داد که با کار جهادی و انگیزه می توان مشکلات را حل کرد.

امام جمعه بردخون بیان کرد: برخی می گویند شهرداری به غده سرطانی تبدیل شده اما با مدیریت جهادی و انگیزه و تلاش می توان همه موانع و مشکلات را رفع کرد که دوست داریم بردخون آباد شود و این منطقه کوچک را می توان گلستان کرد.

رکنی حسینی ابراز داشت: از استاندار و فرماندار می خواهیم توجه بیشتری به بردخون کنند و نیازهای استادیوم ورزشی را برای فعالیت جوانان رفع کنند.

امام جمعه بردخون با اشاره به اجرای اردو و تورهای گردشگری در بردخون گفت: ما با برگزاری اردو ها مخالف نیستیم اما اردوهای مختلط دختر و پسر توجیه پذیر نیست زیرا افراد زیادی معترض شدند.

وی افزود: از مسؤولان شهر و شهرستان می خواهیم مانع این کار شوید چرا که عوارض منفی دارد و خانواده ها از این وضعیت نگران هستند و به ناچار قبول کردند.

خطیب جمعه بردخون خاطرنشان کرد: اگر هر روز اردو برگزار کنند مشکلی نیست اما با تور مختلط مخالف هستیم و بی تفاوت نیستیم و اجازه نمی دهیم هرکس سازی بزند زیرا این انقلاب مدیون شهدا است و برای حفظ ارزش ها خون داده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر