پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۳۹۲
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای تامین بودجه راه‌آهن بوشهر - شیراز انجام شده گفت: روند اجرایی آن در دست پیگیری است و با برنامه‌ریزی انجام شده به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور استانداران بوشهر در 40 سال انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این استان از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه اقتصاد، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و حوزه آبزی‌پروری و کشاورزی از قابلیت مهمی برخوردار است که نقش مهمی در اقتصاد ملی دارد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف همواره مورد توجه ویژه قرار داشته است افزود: استانداران 40 سال قبل بوشهر همواره به توسعه زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای داشته‌اند به‌گونه‌ای که اجرای پروژه‌ها نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

استاندار بوشهر از اجرای طرح ریلی بوشهر - شیراز خبرداد و بیان کرد: در این زمینه پیگیری‌های لازم برای تامین بودجه راه‌آهن بوشهر - شیراز انجام شده و با برنامه‌ریزی انجام شده  به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

گراوند این استان را دروازه تجارت دریایی کشور دانست و خاطر نشان کرد: این استان در کنار همه ظرفیت های خود از جمله دروازه تجارت و پایتخت انرژی دارای تاریخ و تمدن بسیار غنی است.

وی با اشاره به اینکه بوشهر نماد اتحاد ادیان و مذاهب مختلف در ادوار تاریخی بوده است افزود: در بافت تاریخی شهر بوشهر با دارا بودن چهار محل تاریخی، در آن مسجد شیعیان و اهل سنت، مراکز دینی کنیسه و کلیسا در این منطقه وجود داشته که نشان از اتحاد و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

استاندار بوشهر با تاکید بر آموزه گرفتن از اتحاد و همدلی مردم بوشهر افزود: باتوجه به نحوه تعامل و همزیستی اقوام و مذاهب مختلف در چهار محل قدیم بوشهر باید زندگی مسالمت آمیز از فرهنگ و آداب و تمدن استان بوشهر آموخت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر