شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۴۳۷
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

فکرشهر:  همایش وحدت حوزه ودانشگاه از شعار تا عمل با حضور اساتید حوزه علمیه خواهران و برادران و اساتید دانشگاه پیام نورگناوه در محل دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر ازمهر، احمدرضا ونکی یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور گناوه شنبه‌شب در این نشست تخصصی اظهار داشت داشت: چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد آیا به وحدت بین حوزه و دانشگاه نائل شده ایم یا خیر و آیا به وحدت رسیدن چه اهمیتی دارد.

وی با اشاره به اصل چهارم قانون اساسی به ضرورت های وحدت بین دونهاد حوزه ودانشگاه اشاره کرد و افزود: وحدت باید براساس موازین اسلامی باشد پیشرفت تمام قوانین درگروه این است که فقه ما مبتنی بر مقتضیات زمانی ومکانی باشد و اجتهاد نوین باشد و تا زمانی که به وحدت نرسیم پیشرفتی نخواهیم داشت .

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گناوه اظهار داشت: حوزه ودانشگاه نباید در را برروی همدیگر ببندند  بلکه باید تحمل نظرات همدیگر را داشته  و باهم تبادل نظر داشته باشند.

حجت الاسلام محمد سیفیان مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) گناوه نیز اظهار داشت: منظور از وحدت حوزه ودانشگاه این نبود که دانشجو باید طلبه باشد یا بالعکس بلکه هدف این از  این مبحث وحدت،  استفاده از ظرفیت این دونهاد علمی بود.

وی با استقبال از برگزاری جلسات هم اندیشی افزود: این جلسات برای نزدیک‌تر شدن آراء و نظرات حوزه و دانشگاه در موضوعات مختلف ضروری است.

حجت الاسلام سیفیان از برکات وحدت بین حوزه ودانشگاه  پرورش دانشمندان مومن ومتعهد چون شهیدان شهریاری، احمدی روشن و.. دانست و گفت:  دیانت در زندگی این شهیدان موج می زد و اینها از ثمرات تاثیر وحدت بین حوزه و دانشگاه نسبت به همدیگر است.

پرستو دولابی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: شاکله سخن امام خمینی (ره) در ارتباط با وحدت حوزه ودانشگاه این بود که علم ودین باهم رشد کنند و لذا  باید ببینیم تا چه اندازه  در این زمینه پیشرفت داشته ایم و سفارش بزرگان دراین خصوص موثر بوده است.

وی افزود: دغدغه امام این نبود که این دونهاد دریک جا جمع شوند چرا که این دو مقوله کاری مشخصی دارند. سوال دراین زمینه است هنوز تعریف درستی از وحدت ارائه نشده است منظور امام ورهبری از دانشگاه اسلامی این بود که دانشگاه مستقل از غرب عمل کند متاسفانه دشمنان یک شکاف بین دو نهاد ایجاد کردند و لذا باید بیش از گذشته تعامل وتبادل نظر صورت بگیرد.

معصومه گنجی از اساتید حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه گفت: شاید هنوز به نقطه مطلوبی در خصوص وحدت بین حوزه و دانشگاه نرسیده ایم.

وی افزود:  اساتید حوزه ودانشگاه باید روشنگری کنند و درکنار آنها طلاب ودانشجویان  نیز باید مطالبه گری داشته باشند.

 گنجی بیان کرد: خیلی از دروسی که در حوزه ودانشگاه تدریس می شود که برای طلاب و دانشجو مفید نیست لذا باید ذهن دانشجویان وطلاب رادر گیر چیزهای اصیل وارزشی کرد.

 سیده زهرا موسوی مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه ضمن تشکر از برگزاری این نشست آمادگی خود را برای برگزاری نشست های تخصصی در حوزه علمیه اعلام کرد و افزود: تداوم برنامه های هم اندیشی می تواند به وحدت وتعامل بیشتر این دو مرکز علمی کمک کند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر