پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۵۰۷
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

فکرشهر:  رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به تلاش برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی استان بوشهر بدون مماشات صورت می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی جمادی عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری تنگستان اظهار داشت: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های دادگستری استان بوشهر طرح پیشگیری از وقوع جرم است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در راستای توسعه و تقویت امنیت در جامعه صورت می‌گیرد ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و این مهم را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: مسئولان تلاش کنند تا دستگاه قضایی بتواند در زمینه پیشگیری موفق باشد زیرا موضوع پیشگیری یک امر فرا سازمانی و نیازمند برنامه‌ریزی و کمک همه مجموعه‌ها است.

وی با اشاره به نتایج مطلوب کمک مردم به دستگاه اجرایی و قضایی افزود: تلاش داریم تا پرونده‌هایی که در محاکم قضایی تشکیل می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

مبارزه قاطع و سریع با مفاسد

جمادی یکی از اولویت‌های اساسی دستگاه قضایی در استان بوشهر را مبارزه قاطع و سریع با مفاسد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: با ھرگونه بی نظمی، نا امنی و ھر آنچه باعث اخلال در نظم و امنیت عمومی شود برخورد قاطع می‌شود.

وی افزود: در راستای مقابله با برھم زنندگان نظم اقتصادی از جمله محتکران و اخلال گران نظام اقتصادی عزمی جدی داریم و با تعیین شعب تخصصی در استان، ضمن رسیدگی به پرونده‌ھای این افراد، بدون ھیچ‌گونه مماشات و تسامحی با قاطعیت و جدیت تمام برخورد می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه اجرای عدالت خواسته و مطالبه بحق مردم است، اضافه کرد: سرعت و قاطعیت در اجرای احکام صادره مھم و اثر بخش است و این موضوع به صورت ویژه مورد توجه ھمه مسئولان قضایی است.

تقویت اعتماد مردم

عبدالحسن رفیعی پور فرماندار تنگستان نیز در این مراسم با بیان اینکه توسعه باید همراه با عدالت و حول محور قانون صورت پذیرد، از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا با تعامل و همدلی زمینه بیش از پیش توسعه در شهرستان را بوجود آورند.

وی ضمن تبریک به رئیس جدید دادگستری تنگستان مهمترین وظیفه دستگاه قضایی پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی، بی طرفی در قضاوت ها و رعایت عدالت و تقویت اعتماد مردم بر اساس قانون اساسی عنوان نمود.

فرماندار تنگستان با تاکید بر وحدت، هماهنگی و همسویی در جامعه اظهار داشت: باید زمانی که منافع مردم به میان می آید همه اختلاف نگاه ها، سلایق و خط مشی های سیاسی را کنار گذاشته و با ایجاد همدلی و هم افزایی امید و نشاط را روز به روز در جامعه تقویت کنیم.

وی افزود: باید نسبت به افزایش رضایتمندی مردم در چارچوب وظایفمان تلاش کنیم.

رفیعی پورخاطرنشان کرد: امروز دولت تدبیر و امید نیز در راستای تحقق نیازها و رفع مشکلات مردم در تلاش بوده و تاکید ریاست جمهوری خدمت به مردم به بهترین نحو ممکن است.

در این مراسم از خدمات ابوالقاسم ریشهری تجلیل و خدارحم گزدرازی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان تنگستان معرفی شد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر