جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۸۰۵
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۸

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان بر ضرورت کاهش تشریفات مراسم ختم اموات و ساماندهی جشن‌های عروسی تاکید کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، فتح‌الله نوروزی صبح سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان اظهار داشت: کاهش تشریفات مراسم ختم اموات و نیز ساماندهی جشن های عروسی با هدف اجتناب از آزردن و رنجانیدن دیگران ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی یک موضوع بسیار مهم در جامعه است و آن را می توان به عنوان زیربنای همه ی فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی یک جامعه نام برد.

نوروزی بیان داشت: نهاد خانواده به عنوان اولین نهاد موجود در جامعه نقش بسیار موثری در سبک زندگی افراد و فرهنگ عمومی ایفا می کند و باید به این نهاد به طور ویژه توجه شود.

فرماندار کنگان اظهار کرد: برگزاری تفریحات سالم برای نسل جوان، تقویت فضای نشاط و شادابی در جامعه ، برگزاری تریبون آزاد و پرداختن به مسائل مختلف جامعه با ساختار قانونمند نقشی اثرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

جشن‌های عروسی باعث آزار دیگران نشود

امام جمعه کنگان و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان نیز با تاکید بر اینکه  بانک اطلاعاتی نخبگان شهرستان ساماندهی شود گفت: نخبگان نقشی اساسی در جامعه دارند .

حجت الاسلام محمود محمودی در خصوص مراسم ختم اموات گفت: کم کردن زمان ختم اموات یک خواسته عمومی است که باید با عزم همگان نهادینه شود.

محمودی به طولانی شدن عروسی‌ها تا پاسی از شب نیز اشاره و بیان داشت: به فتوای تمام مراجع عظام و در تمام ادیان و مذاهب ایذاء حرام است و مراسم باید بگونه ای باشد که موجب آزار و اذیت دیگران نباشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر