جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۴۶۹
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دیّر گفت: دو اقامتگاه بومگردی در روستاهای شهرستان فعال است.

به گزارش فکرشهر از فارس، سیدهادی ابطحی صبح امروز در نشست شورای اداری بخش بردخون اظهار داشت: هرساله نشست خدمات سفر در شهرستان برگزار می شود و ادارات مرتبط مشارکت می کنند که امسال شامل 11 کمیته است.

وی افزود: برای فعالیت گشت دریایی برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد و متولیان در زمان مناسب نسبت به زمینه سازی لازم برای اجرای برنامه ها اقدام کنند تا در ایام نوروز مشکلی ایجاد نشود.

ابطحی با بیان اینکه عبور و مرور وسایط نقلیه در بخش موجب اذیت مسافران می شود، گفت: فعالیت کامیون ها و حمل خاک برای اراضی کشاورزی باعث گرد و غبار می شود که باید برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی خواستار تعیین وضعیت مسجد بین راهی دمیگز شد و افزود: این مسجد خیرساز در حال تخریب است و متاسفانه مسافران نمی توانند استفاده ای از این مسجد کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دیّر ابراز داشت: دو اقامتگاه بومگردی نره کو و جاشک در شهرستان فعالیت می کنند و آمادگی داریم تا به متقاضیان با رعایت موازین شرعی و بر اساس قانون برای ایجاد اقامتگاه های بومگردی در روستاها مجوز فعالیت دهیم.

ابطحی گفت: جزایر بخش بردخون به عنوان جاذبه گردشگری نقش مهمی در جذب گردشگر دارند اما هر قایق بدون مجوز نمی تواند وارد جزایر شود که باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

وی با تأکید بر راه اندازی نمایشگاه در منطقه و اینکه پارسال بیش از 500 میلیون ریال فروش صنایع دستی داشته ایم، اظهار کرد: تشکیل نمایشگاه بویژه در زمینه صنایع دستی در جذب مسافران مؤثر است زیرا باعث معرفی سنت ها و فرهنگ بومی مردم می شود اما نباید در حاشیه اماکن مخروبه و تخریبی مستقر شود.

ابطحی خاطرنشان کرد: اگر افرادی در زمینه راه اندازی نمایشگاه عرصه صنایع دستی آمادگی دارند میراث فرهنگی مجوز برپایی نمایشگاه های دائمی را صادر می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر