جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر:
کد خبر: ۵۲۹۳۵
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

فکرشهر:  مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: مدیریت پسماند شهرهای استان بوشهر ساماندهی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حمید بردستانی ظهر پنجشنبه در بازدید از سایت پسماند برازجان اظهار داشت: مدیریت پسماندهای شهری یکی از مسائلی است که برابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در شهرها اثری مستقیم دارد.

وی اضافه کرد: سیاستگذاری‌های مدیریتی کشورها در حوزه‌هایی چون فرهنگ‌سازی و آموزش‌های شهروندی، استفاده از راهکارهای نوین جمع‌آوری و حمل زباله، توجه ویژه به بخش بازیافت از مبدا، حرکت به سمت تولید کمتر پسماند و بکارگیری تکنولوژی‌های روز بازیافت پسماندها، از اصول قطعی چنین مدیریتی است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر سالانه میلیاردها ریال در شهرهای استان صرف جمع آوری و امحاء زباله می‌شود که این موضوع بعلاوه اثرات زیست محیطی ناشی از تولید پسماندهای شهری، لزوم توجهی جدی به این مسئله را نمایان می سازد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که ترکیب پسماندها با توجه به نوع فرهنگ و سبک زندگی در فصول متفاوت سال تغییر می‌کند، در نتیجه نسخه کاملاً یکسانی برای مواجهه با مسئله پسماندهای شهری وجود ندارد.

بردستانی تصریح کرد: اولویت‌های مدیریت پسماند شهری به ترتیب شامل اجتناب از تولید، کاهش تولید، بازیافت مواد و انرژی و در نهایت دفن پسماند است.

وی افزود: شهرداری‌ها، پیمانکاران و شهروندان سه رکن اساسی مدیریت پسماند شهری هستند بنابراین آگاهی بخشی به شهروندان نسبت به انجام وظایف شهرنشینی و ایجاد حس تعهد برای مشارکت در مدیریت پسماندهای شهری، یکی از ارکان اساسی موفقیت چنین مدیریتی است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: امروزه مدیریت پسماند شامل اقداماتی مبتنی بر فناوری‌های نوین است که در بخش های جمع آوری، حمل و نقل، پردازش و دفع پسماند مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر