جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۳۸۹
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲

فکرشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استان بوشهر در اجرای برنامه‌های سلامت و بهداشت دانش‌آموزی برتر شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسن قلندری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر موفق به کسب رتبه برتر در برخی از برنامه های حوزه سلامت و بهداشت دانش آموزی شده است و مورد تقدیر وزارت قرار گرفته است.

قلندی ادامه داد: استان بوشهر همواره در فعالیت های سلامت و تندرستی از استان های برتر کشور است و فعالیت های شایانی در این زمینه انجام داده است.

وی تصریح کرد: برنامه سفیران سلامت در چهار دوره تحصیلی(دوره اول و دوم ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه) در مدارس شهری و روستایی اجرا می شود که بیش از ۳۱ هزار دانش آموز در استان در سال تحصیلی جاری تحت پوشش این طرح قرار دارند و در طول طرح، آموزش های لازم را در زمینه خودمراقبتی و آموزش نکات بهداشتی به سایر همسالان و همچنین اعضای خانواده فرا می گیرند.

پوشش کامل طرح آهن‌یاری

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به این که ۱۰۰ درصد دانش آموزان در دوره متوسطه اول و دوم دخترانه تحت پوشش طرح آهن یاری قرار دارند اضافه کرد: ۱۰۰ درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه تحت پوشش مکمل یاری با ویتامین D قرار دارند.

قلندری گفت: هرساله دو مرحله وارنیش فلورایدتراپی در همه مدارس ابتدایی استان برای بیش از  ۱۰۲ هزار دانش آموز دوره ابتدایی، توسط پرسنل مجرب و آموزش دیده صورت می پذیرد و طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای اولین بار در سال تحصیلی جاری برای کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی درحال اجراست.

وی با بیان این که دانش‌آموزان در طرح دادرس مهارت های رفتار و واکنش در شرایط سخت را فرا می گیرند یادآورشد: هفتمین دوره طرح ملی دانش آموز آماده در روزهای سخت با تحت پوشش قرار دادن ۱۶۰ تیم در پایه های هشتم مدارس استان با همکاری هلال احمر به مرحله اجرا درآمده است.

اجرای طرح پیشگیری از پدیکلوز

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان افزود: بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز در استان با اولویت مدارس ابتدایی و متوسطه اول تحت پوشش طرح پیشگیری از پدیکلوز قرار دارند و پس از انجام معاینات، درصورت بروز بیماری، جهت درمان به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع می شوند.

قلندری با بیان اینکه طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیک در کلیه مدارس متوسطه دوم دخترانه و پسرانه جهت دانش آموزان پایه دهم و یازدهم اجرا می شود اظهار داشت: دانش آموزان در این طرح ضمن دریافت آموزش های لازم توسط پرسنل مجرب و آموزش دیده درخصوص بیماری های ژنتیکی مورد غربالگری در مراکز تخصصی قرار می گیرند.

مبارزه با سوء مصرف دارو

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: همه دانش آموزان متوسطه استان درخصوص بیماری ایدز، راه های انتقال، پیشگیری و محافظت در برابر این بیماری، آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه و طرح هایی نظیر مبارزه با سوء مصرف دارو ( آموزش طرز صحیح استفاده از دارو)، ایجاد ایستگاه های بازیافت زباله در مدارس، پاک سازی ساحل، ایمنی در مدارس حاشیه راه، پایش ید ادرار دانش آموزان، صرفه جویی در مصرف آب، قلب سالم دانش آموز  و... نیز از جمله فعالیت های در دست اقدام اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در سال تحصیلی جاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر