شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۱۰۷
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: امام جمعه دلوار با انتقاد از برخی معضلات در سواحل گفت: باید برخورد قاطع با هنجارشکنان انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه دلوار با تسلیت ۲۵ رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام اظهار داشت: با توجه به تقارن شهادت مظلومانه این امام همام با تعطیلات نوروز ان شاءالله همگی حرمت شب و روز شهادت آن حضرت را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های ائمه‌جمعه شهرهای ساحلی، وضعیت نابسامان سواحل است که متأسفانه در این دغدغه ائمه جمعه تنها هستند و دیگران چندان همراهی نمی‌کنند.

امام جمعه دلوار افزود: متأسفانه همانطور که قبلاً هم گفته‌ام مدیریت واحدی در کنترل اوضاع سواحل وجود ندارد و دستگاه‌ها از زیر بار معضلات سواحل شانه خالی می‌کنند و کسی خود را پاسخگو نمی‌داند.

وی بیان کرد: با شادی‌وتفریح مردم مخالف نیستیم، اما هم شادی و هم تفریح مسافران باید چارچوب مشخصی داشته باشند اما وقتی بخواهند از چارچوب خارج شوند و از خط قرمزها عبور کنند مطمئناً باید دستگاه‌های متولی با هنجارشکنان برخورد قاطع داشته باشند.

زاهددوست تصریح کرد: زمانی سواحل، بازار و کوچه‌های ما رنگ و بوی مذهبی به خود می‌گیرد که بسیج عمومی شکل بگیرد و همه آحاد مردم و امت حزب‌الله پای کار بیایند و احساس مسئولیت کنند. امر معروف و نهر از منکر را فراموش نکنیم.

‎وی با اشاره به بیانات مهم و راهگشای امام خامنه‌ای در جمع زائرین و مجاوران امام رضا علیه السلام خاطرنشان کرد: نامگذاری شعار سال و بیانات مهم و راهگشای رهبر عزیز انقلاب هر ساله در جمع زائرین و مجاوران امام هشتم، اولویت‌ها و نقشه راه یک ساله کشور است.

امام جمعه دلوار افزود: برخلاف سیاه‌نمایی برخی که سال ۹۸ از سال‌های گذشته وضعیت بدتری خواهیم داشت رهبر معظم انقلاب فرمودند: سال جدید، سال فرصت‌هاست نه تهدیدها. اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دائماً مسائل اقتصادی و جریان تولید را گوشزد می‌کنند نشان می‌دهد که ما به خوبی به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم.

وی گفت: امیدواریم سال جدید سال عبور مسئولین کشور از شعارهای توخالی و ورود به میدان عمل باشد، باید به جای حرف زدن و مردم و کشور را معطل نگه داشتن به فرامین رهبری گوش کنیم و در عمل تلاش کنیم تا مشکلات برطرف شوند.

‎ زاهددوست ادامه داد: در بحث رونق تولید وظیفه دولت هست که زیرساخت‌ها رو فراهم کندو قطعاً مردم و بخش خصوصی هم با اشتیاق وارد می‌شوند و تولید و اشتغال در کشور ایجاد می‌کنند.

امام جمعه دلوار افزود: باید اقتصاد کشور را در خدمت تولید قرار دهیم و بدانیم تنها راه مقابله با توطئه دشمنان این ملت را اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در کشور است هم دولت و هم ملت باید در این مسیر تلاش کنند.

‎وی اظهار داشت: برای تحقق این امر مهم و رسیدن به نقطه رونق در تولید و اقتصاد مقاومتی نیازمند به مدیریت کارآمد، جهادی و انقلابی در کشور هستیم و همانطور که حضرت آقا هم فرمودند، علاج مشکلات کشور این است که شانه جوان‌ها زیر بار مسئولیت برود چرا که با مدیریت خسته، ناکارآمد، کم تحرک رونق تولید قابل دسترسی نخواهد بود.

زاهددوست بیان کرد: متأسفانه امسال عید و تعطیلات نوروز به کام مردم عزیز ما خصوصاً در برخی استان‌ها تلخ شد. اما باز هم این مردم عزیزمان بودند حادثه دیدگان را تنها نگذاشتند و در کنار آنها قرار گرفتند و درب خانه‌های خود را به روی آنها باز کردند و با خلق این صحنه‌های بی نظیر قدری از تلخی این حوادث را کم کردند.

وی افزود: دلیل بخش زیادی از اتفاقات ناگوار ناشی از نامهربانی خود ما به طبیعت است، تجاوز به حریم رودخانه‌ها، ساخت و سازهای بی حساب و کتاب، تبدیل رودخانه‌ها به خیابان و لایروبی نکردن رودخانه‌های موجود، عدم محاسبه دقیق در ساخت سدها و … اشاره کرد.

زاهددوست اضافه کرد: آمادگی نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروهای انتظامی که از ابتدای بحران در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده و امدادرسانی کردند، قابل تقدیر و ستایش است. نیروهای مسلح کشور ما نسبت به نیروهای نظامی سایر کشورها تفاوت اساسی دارند هم مردمی‌اند و خود را شریک غم و شادی مردم می‌دانند. وهم برخوردار از روحیه از خودگذشتگی، فداکاری و ایثارگران و هم از آمادگی و سرعت عمل بالا برخوردارند.

وی گفت: مسئولان کشور در همه سطوح و جایگاه‌ها برای قرار گرفتن در کنار مردم، و کمک به حادثه دیدگان باید آماده باشند. هیچ بهانه‌ای حتی نوروز، تعطیلات عدم آمادگی و عدم حضور مسئولان را در شرایط بحران و گرفتاری هموطنان توجیه نمی‌کند و قابل قبول نیست.

‎ امام جمعه دلوار با اشاره به اقدام ابلهانه رئیس جمهور مغرور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان افزود: اقدام آمریکا در قبال جولان یک اصل مهم را نشان داد و آن این‌که هر قدم عقب نشینی در برابر دشمن، زمینه ساز پیشروی بیشتر آن می‌شود. اگر یکسال قبل وقتی ترومپت با گستاخی سفارت را از تل آویو به قدس انتقال داد یک صدای واحد و کوبنده‌ای از جهان اسلام به گوشش می‌رسید یا وقتی ترامپ با وقاحت علیه جریان مقاومت تحریم وضع می‌کند واکنش محکم کشورهای اسلامی را می‌دید امروز این غلط‌ها از او سر نمی‌زد که با بی شرمی بخشی از خاک یک کشور اسلامی را به صهیونیست‌ها واگذار کند.

‎وی افزود: اقدام ترامپ با هر هدفی که صورت‌گرفته باشد یک اصل مهم را آشکار می‌سازد و آن این‌که سازش با آمریکا هیچ سود و فایده‌ای برای کسی ندارد و آمریکا جز حمایت از رژیم صهیونیستی هیچ هدفی برای گفتن ندارد لذا تنها راه برای پایان دادن به وضعیت کنونی، تکیه بر اصل مقاومت است.

زاهددوست ادامه داد: نوع واکنش جهانی به اقدام ترامپ نشان داد که برخلاف ادعاهای آمریکایی‌ها، این کشور نه تنها دیگر جایگاه جهانی ندارد بلکه جهان یکپارچه در برابر آن قرار گرفته است. رفتار اخیر ترامپ سند دیگری بر انزوای جهانی آمریکاست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر