جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
پس از پیگیری های مداوم «فکرشهر» انجام شد؛
فکرشهر - اسماء بوستانی: جواد لقمان زاده با اعلام اینکه افتتاح خانه جوان طولانی شد و همه در جریان کاستی های این مکان هستند، افزود: تمام تلاشمان را در جهت رفع کاستی ها انجام دادیم؛ با همفکری نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یک نماینده از طرف اداره ورزش و جوانان و یک نماینده از وزارت کشور جهت مدیریت خانه جوان در نظر گرفتیم متولی اصلی اداره ورزش و جوانان است؛ محمدحسین زاهدی فرد نماینده اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان و...
کد خبر: ۵۴۶۷۲
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۳

فکرشهر - اسماء بوستانی: پس از ماه ها انتظار و پیگیری، سرانجام، خانه جوان شهر برازجان، شنبه ۳۱ فروردین ماه ۹۸ افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر، سرپرست فرمانداری دشتستان در این آیین با بیان اینکه از بدو ورود به خانه جوان متوجه کاستی های این مکان شدیم، اظهار داشت: با همفکری های که صورت گرفت تصمیم به افتتاح خانه جوان در هفته جوان گرفتیم؛ اما تمام ارگان ها و ادارات باید به نوبه خود در خصوص فراهم کردن امکانات جوانان در خانه جوان نقش داشته باشند تا بتوانیم این مکان را با تجهیزات کامل در اختیار صاحبان اصلی آن که جوانان هستند قرار دهیم.

جواد لقمان زاده با اعلام اینکه افتتاح خانه جوان طولانی شد و همه در جریان کاستی های این مکان هستند، افزود: تمام تلاشمان را در جهت رفع کاستی ها انجام دادیم؛ با همفکری نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یک نماینده از طرف اداره ورزش و جوانان و یک نماینده از وزارت کشور جهت مدیریت خانه جوان در نظر گرفتیم اما متولی اصلی اداره ورزش و جوانان است؛ محمدحسین زاهدی فرد نماینده اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان و آقای حامد گرگین نماینده وزارت کشور مدیریت این مکان را عهده دار خواهند بود.

لقمان زاده با اعلام اینکه چندین بار جهت افتتاح خانه جوان اقدام کردیم اما تا امروز موفق به افتتاح این مکان نشدیم، افزود: نگاه ما به صورت ویژه به سمت جوانان است تا جایی که در فعالیت های خود مشاوره هایمان را از جوانان می گیریم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام اینکه جوانان ما حق این را دارند که مسوولین از نقطه نظراتشان در عرصه های مختلف استفاده کنند، اظهار داشت: امیدوارم در آینده شاهد مکان وسیع تر و گسترده تری جهت حضور و فعالیت جوانان دشتستان باشیم.

محمدباقر سعادت گلایه خود را از اداره ورزش و جوانان استان بیان کرد و افزود: استانداری و اداره ورزش و جوانان استان از ورود معاون وزیر به استان باخبر بودند و هیچ اطلاعی به بنده ندادند؛ اگر معاون وزیر وارد استان می شود من به عنوان نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نباید بی اطلاع باشم؛ اکنون در این مراسم افتتاحیه خبر ورود معاون وزیر به استان را شنیده ام؛ دشتستان یکی از بزرگ ترین شهرستان های استان بوشهر است که اگر اطلاع داشتم با رایزنی و اصرار معاون وزیر را به این شهرستان جهت حضور در افتتاح خانه جوان دعوت می کردم.

سعادت پیشرفت و ترقی هر جامعه را مدیون جوانان آن جامعه دانست و ادامه داد: شان و منزلت جوانان باید حفظ شود؛ امیدوارم در این فرصت باقیمانده ای که در خدمت مردم دشتستان هستم بتوانم آنچه را که در توان و حیطه اختیارات من است به نحو احسن انجام دهم.

وی افزود: از روز اول افتتاح خانه جوان که امروز است تمام حواشی و موضوعاتی که چالش دار هستند را کنار بگذارید و فقط در خصوص پیشرفت جوانان و تهیه امکانات آن ها بیاندیشید، با همدلی و وفاق کمک کنیم تا این فعالیت ها به نحو احسن استمرار پیدا کند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان نیز اظهار داشت: معاون وزیر در استان حضور دارد و چندین خانه جوان را در شهرستان های جنوبی افتتاح کردند؛ افتتاح خانه جوان در دشتستان تصمیمی بود که ناگهانی گرفته شد و امروز عصر در جلسه ای که با حضور معاون وزیر و استاندار خواهیم داشت، مشکلات، نواقص و کمبود تجهیزات خانه جوان مطرح خواهد شد؛ امید است بتوانیم امتیازاتی را در این خصوص کسب کنیم. ان شااله اردیبهشت ماه خانه جوان را با تمام تجهیزات در اختیار جوانان قرار خواهیم داد.

علی محمد کمارج حاجی با بیان اینکه خانه جوان، از آن جا که نامش خانه جوان است باید با یک دقت و ظرافت خاص، با روحیه جوانان سازگار باشد، افزود: اگر نگاهمان به اعتبارات اداری باشد در شرایط فعلی نمی توانیم گام های بزرگی برداریم، اما اگر با همکاری یکدیگر دست در دست هم بگذاریم می توانیم تمامی امکانات لازم را  به دست آورده و در اختیار جوانان قرار دهیم‌.

مشاور فرماندار دشتستان در امور جوانان نیز اظهار داشت: به محض به روی کار آمدن دولت یازدهم، فرآیند بازپس گیری خانه ای که در دولت خاتمی به فعالیت و عملکرد جوانان اختصاص یافته بود پرداختیم؛ با اینکه ما زودتر از همه شهرستان ها در خصوص افتتاح خانه جوان گام برداشتیم، اما آخرین شهری بودیم که خانه جوانش امروز افتتاح می شود.

محمدآقایان حسینی افزود: با پیگیری های قضایی مکان را در اختیار گرفتیم تا آنچه که حق جوانان و سمن های شهر بوده امروز محقق شود؛ خرسندیم که همه جوانان و همه سمن ها این شهر حتی کسانی که سمن ندارند و در یک گروه مجازی فعالیت می کنند می توانند از این خانه جوان استفاده کنند؛ تلاشمان بر این است که این مکان، مکانی برای همه جوانان باشد.

وی ادامه داد: سمن های زیرمجموعه وزارت کشور، سمن های زیر مجموعه اداره ورزش، همه سمن ها و همه جوانان باید بتوانند به خوبی از این مکان استفاده کنند؛ خود جامعه مدنی نباید در فضای مجازی با یکدیگر درگیر باشند زیرا چنین کاری به صلاح شهر و شهرستان نیست.

آقایان حسینی، کار جامعه مدنی را حل تعارضات اعلام کرد و ادامه داد: استفاده ای که از این ساختمان می شود به صورتی باشد که در هر ساعت از روز برای یک سمن باشد و دائما در حال فعالیت و استفاده باشد.

رییس شورای اسلامی شهر برازجان نیز با اعلام اینکه جوانان بازوی توانمند هر اداره و ارگان هستند، اظهار داشت: جوانان در رفع همه مسائل و مشکلات نقش به سزایی ایفا کرده اند، در حل مشکل آب شهر برازجان، مسائل سیاسی، فرهنگی و همه عرصه ها بسیار خوب درخشیده اند، به همین دلیل خواهشنمدم خروحی این جلسه فقط انتقاد و پیشنهاد نباشد؛ به جایگاه جوانان این شهر توجه بیشتری شود. 

مهدی نیکنام با بیان اینکه تنها قشری که می توانند نام شهر و دیار خود را بلند و بزرگ نمایند جوانان آن منطقه هستند، ادامه داد: از زمان به روی کار آمدن شورای پنجم، رییس اداره ورزش و جوانان طی تماس هایی که با بنده داشتند در جهت تخلیه ساختمان شورا، این ساختمان را بدون دریافت هیچ گونه ابلاغیه ای در خصوص حمایت از جوانان تحویل دادیم؛ در خصوص رفع مشکلات خانه جوان نیز تا جایی که امکان دارد شورای اسلامی شهر برازجان در اختیار جوانان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر