جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۰۰۲
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد دریامحور، گفت: ظرفیت‌های دریایی استان بوشهر تاکنون به خوبی استفاده نشده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه دریا و ساحل دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است.

وی به تاریخ درخشان دریانوردی استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: عوامل متعددی باعث شد تا استان بوشهر در طول تاریخ مرجعیت خود را در حوزه دریا از دست بدهد و در زمینه اقتصاد دریاپایه عقب ماند.

امام جمعه بوشهر یکی از مهمترین مؤلفه‌های پیشرفت و توسعه کشورها را اقتصاد دریا پایه عنوان کرد و افزود: اقتصاد کرانه‌ای و دریا ظرفیت بسیار مهمی است که در کشور ما فقط از ۲.۷ درصد از این ظرفیت استفاده شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اقتصاد کرانه‌ای برای توسعه و پیشرفت کشور، تصریح کرد: در استان بوشهر نیازمند توسعه سخت‌افزاری و افزایش عمق آب هستیم که زمینه برای پذیرش کشتی‌های غول پیکر در بنادر فراهم شود.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر الکترونیکی‌شدن کارها در بندر بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی برای بنادر، نیاز است که دولت و مجلس باید توجه ویژه‌ای به بنادر بوشهر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پس از دیدار با کارکنان اداره بنادر و دریانوردی، با حضور در برج کنترل ترافیک دریایی و همچنین گشت دریایی، از نزدیک پروژه‌های انجام شده و در دست اجرا و میزان پیشرفت آنها از جمله جزیره نگین، پایانه کانتینری، اسکله و پایانه صادرات مواد معدنی و … را مورد بررسی قرار داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر