جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۰۳۹
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های خلیج فارس، گفت: بزرگداشت واقعی خلیج فارس بهره‌مندی کارآمد از ظرفیت‌های آن است.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: دریا به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود که باید به خوبی مدیریت شود.

وی از خلیج فارس به عنوان کانون تحولات جهانی، تولید قدرت و ثروت یاد کرد و ادامه داد: در صورتی که مدیریت مناسبی بر خلیج فارس نداشته باشیم، خلیج فارس توسط دیگران مدیریت خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه آینده جهان در دست کشورهایی است که دریاهای ژئو استراتژیک را مدیریت می‌کنند، افزود: مهمترین نقاط دریایی جهان خلیج فارس، مدار هفت درجه دریای هند و دریاهای سرخ و مدیترانه هستند.

وی با اشاره به تلاش‌های جهان استکبار برای حضور و مدیریت خلیج فارس به عنوان مهم‌ترین عرصه ثروت اضافه کرد: دریا شاهرگ ارتباط‌های سرزمینی است و استعمارگران در طول تاریخ از دریا برای حمله و تهاجم استفاده کرده‌اند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خلیج فارس در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد: کشور ما تنها از ۲.۷ درصد ظرفیت‌های اقتصاد کرانه‌ای استفاده می‌کند که باید این میزان سهم بسیار اندک از اقتصاد کرانه‌ای افزایش یابد.

وی با اشاره به برخورداری استان بوشهر از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی، ۷۰۷ کیلومتر کرانه و همچنین پس کرانه‌ای فوق العاده تصریح کرد: ادعای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس زمانی واقعیت می‌گیرد که بهره‌مندی کارآمدی از ظرفیت‌های آن داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اسناد تاریخی در مورد نام خلیج فارس اضافه کرد: جهان استکبار همچنان در اندیشه یک تحول بنیادین در جغرافیای خاورمیانه و بویژه مناطق استراتژیک آن مانند خلیج فارس است.

وی گفت: استعمار تلاش دارد تمام واژه‌ها دارای مفاهیم سیاسی فرهنگی، اندیشه‌های بیداری آفرین، مقاومت‌زا و حادثه آفرین و تمامی مبانی مبارزه با استعمار را از بین ببرد تا از این طریق منطقه خاور میانه و بویژه خلیج فارس کاملاً مهندسی استعماری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر