پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر:
کد خبر: ۵۵۰۵۴
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱

فکرشهر: مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: شورای شهر باید ضمن انتخاب یک شهردار خوب حامی و تقویت کننده مدیریت شهرداری باشد

به گزارش فکرشهر از مهر، حمید بردستانی با اشاره به شرایط احراز تصدی سمت شهردار اظهار داشت: ابلاغ آئین نامه جدید برای تاکید بر انتخاب شهردار با تخصص و تجربه مرتبط در حوزه مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر باید در چارچوب این آئین نامه باشد افزود: شهردار مدیر اجرایی شهر است لذا شورا باید در انتخاب خود همه جوانب را در نظر بگیرد.

بردستانی با بیان اینکه شورای شهر باید ضمن انتخاب یک شهردار خوب حامی و تقویت کننده مدیریت شهرداری باشد تصریح کرد: شوراها باید نقش هم افزایی، قانونمندی و وحدت آفرینی خود را بیشتر کنند.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهرها موظفند ظرف یک ماه پس از رسمیت یافتن، شهردار مورد نظر خود را بر اساس ضوابط و شرایط موضوع این آئین نامه، انتخاب و صورتجلسه مصوبه شورا را به همراه مدارک و مستندات مورد نیاز، برای صدور حکم انتصاب به مرجع صدور حکم ارائه کنند.

بردستانی ادامه داد: در صورتی که وزیر کشور یا استاندار، شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین شده نداند، شورای اسلامی شهر مکلف است نسبت به انتخاب گزینه جدید یا اصرار بر نظر قبلی خود اقدام کند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر بیان کرد: علاوه بر شرایط عمومی، افرادی که برای شهردار انتخاب می‌شوند باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مرتبط و سابقه اجرایی لازم باشند که بر اساس جمعیت شهرها متفاوت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر