چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۳۴۲
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: فرماندار گناوه خواستار توجه بیشتر به استانداردها و موارد ایمنی شد و گفت: بازنگری در طرح تفصیلی شهر گناوه از موارد بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید علی پاک نژاد عصر سه شنبه در نشست کارگروه استانداردسازی مصالح ساختمانی شهرستان گناوه اظهار داشت: فعال کردن کارگروه استانداردسازی مصالح ساختمانی شهرستان و برگزاری مستمر و منظم جلسات در دستور کار اعضا قرار گیرد و مسئول نظام مهندسی شهرستان پیگیر جلسات باشند و گزارش کار دستگاه‌های عضو و مرتبط را نیز به کارگروه ارائه دهند.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد سازی مصالح و ساختمان‌ها افزود: با وقوع سیل امسال در بسیاری از استان‌های کشور، هم مقام معظم رهبری وهم رئیس جمهور بر رعایت مسائل ایمنی برای پیشگیری از اینگونه مسائل تاکید کردند.

فرماندار گناوه بیان کرد: عمده مسائل و مشکلات در خسارات این سیل عدم رعایت موارد ایمنی در ساخت و سازها بود و در حال حاضر نیز اگر اینگونه مسائل فنی و ایمنی رعایت نشود دچار مشکلات خواهیم شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات در طرح تفصیلی شهر گناوه تصریح کرد: بازنگری در طرح تفصیلی شهر گناوه از موارد بسیار مهم و ضروری است که صحبت‌هایی در این زمینه انجام گرفته و لازم است شهرداری گناوه حتماً بازنگری طرح تفصیلی را پیگیری کند.

پاک نژاد گفت: نظارت بر کارگاه‌های بلوک زنی و استفاده از بتون‌های آماده باید با جدیت انجام شود و برنامه ریزی و هماهنگی بین شهرداری، نظام مهندسی و اداره استاندارد با نظارت معاون عمرانی فرماندار برای این کار در دستور کار باشد.

وی با تاکید بر استفاده از نماهای بومی و متناسب با شهرستان و استان در ساخت و سازها اضافه کرد: هر سال در شهرستان گناوه نمایشگاه «نما» به همت انجمن مهندسین معماری برگزار می‌شود که مهندسین این رشته در کنار هم طرح‌هایی را ارائه می‌کنند که این طرح‌های ارائه شده بسیار خوب و متناسب است و باید از این طرح‌های بومی استفاده شود.

فرماندار گناوه ادامه داد: ساختمان‌ها بخصوص نماهای ساختمانی با کمک این مهندسین به سبک بومی و متناسب با شهرستان ساخته و متناسب باشد و این مورد در نقشه کشی‌ها هم توجه شود.

وی پیرامون ضرورت حضور مهندسین ناظر در محل ساختمان‌ها گفت: حضور مهندسین ناظر در محل اجرای کار ضروری است و این ناظرین باید بومی و مقیم شهرستان باشند.

پاک نژاد یادآور شد: استفاده از کارشناسان خبره در سطح شهرستان، بررسی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان‌ها، پیگیری اداره استاندارد در استانداردسازی آسانسورها و بتون آماده، استفاده از آزمایشگاه استانداردسازی مصالح شهرستان از دیگر موارد مهم و ضروری است که در دستور کار اعضای کارگروه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: صدور پایان کار ساختمان‌ها منوط به استانداردسازی آسانسورها زیر نظر اداره استاندارد و گزارش ناظر تعیین شده از سوی سازمان نظام مهندسی است.

وی گفت: فرهنگ سازی لازم در راستای ایمنی ساختمان‌ها و استاندارسازی مصالح ساختمانی و آگاهی دادن به جامعه در این موارد بسیار ضروری است و باید از تمام ظرفیت‌ها مانند فضای مجازی، تریبون‌های نماز جمعه و گروه‌های تأثیرگذار و غیره جهت اطلاع رسانی در این مورد استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر