سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری
کد خبر: ۵۵۸۱۷
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 2هزار و 120میلیارد ریال اعتبار رهاورد سفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت برای بخش کشاورزی این استان است.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای توسعه روش های نوین آبیاری، اجرای طرح نخلستان، شبکه های 3 و 4 آبیاری، زهکشی و احیا، مرمت و بازسازی قنوات هزینه می شود.

وی بیان کرد: براین اساس از محل کمک های فنی اعتباری برای توسعه روش های نوین آبیاری 500 میلیارد ریال در مدت 2 سال اختصاص می یابد.

منوچهری گفت: همچنین 700 میلیارد ریال برای اجرای روش های نوین آبیاری در سطح هفت هزار و 800 هکتار در اجرای طرح نخلستان از محل صندوق توسعه ملی اجرا می شود.

منوچهری ادامه داد: برای اجرای شبکه های آبیاری 3 و 4نخیلات آبپخش و کلل 900 میلیارد ریال از محل طرح ساختمان شبکه های آبیاری و زهکشی حوزه موند در مدت 2 سال اختصاص می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ،اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای احیا، مرمت و بازسازی قنات ها به طول 8.7 کیلومتر از محل کمک های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنات ها در مدت 2 سال را از دیگر پروژه های تعریف شده برای این سازمان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون مبارزه با پوره های ملخ (ملخ نابالغ) درسطح 37 هزار هکتار با مصرف 13هزار لیتر سم انجام شده است.

منوچهری ادامه داد: در زمان حاضر 36 گروه ردیاب، 33 اکیپ سمپاش، 110 دستگاه سمپاش، یک فروند هواپیما، 2دستگاه پهباد و هفت باند فرودگاه کار سمپاشی علیه پوره ها را انجام می دهند.

وی گفت: اکنون با همراهی و همکاری مردم و همه دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دهیاری ها سمپاشی در دست اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: هرچند هنوز خسارتی به بخش های زراعت و باغ های استان بوشهروارد نشده اما با توجه به گستردگی عرصه ها و میزان آفت، سمپاشی باید با تمام توان انجام شود.

وی در باره خرید گندم در استان بوشهر گفت: تاکنون 132هزار و 900 تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان و 10هزار و 700 تن بذر از کشاورزان این استان خریداری شده است.

منوچهری در باره خرما اظهارداشت: در استان بوشهر انباری که خرما در آن نگه داشته شده باشد وجود ندارد و هرجا هست به عنوان ماده اولیه برای صنایع بسته بندی، فرآوری و صادرات است.

منوچهری اضافه کرد: خرماهای موجود نیز برای استفاده در صنعت نگهداری می شود.

وی یادآور شد: قبل از ماه مبارک رمضان پنج هزار و 800 تن خرما شامل سه هزار و 800 تن در واحدهای صنعتی و 2هزار تن در واحدهای سنتی استان وجود داشت.

منوچهری گفت: در زمان حاضر سه هزار و 200 تن خرما دراین واحدها وجود دارد.

استان بوشهر سالانه 160 هزار تن خرما تولید می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر