پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۸۷۰
سه‌شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تامین آب و زیرسازی جاده ها و مسیر عشایر از مهمترین خواسته های این قشر است.

به گزارش فکرشهر، فرهمند آقایی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: پراکندگی و اسکان جمعیت عشایری استان بوشهر در مناطق صعب العبور امکان آبرسانی و ایجاد شبکه آبرسانی را مشکل کرده است. 

وی بیان کرد: در زمان حاضر کارآبرسانی به عشایر در استان بوشهر با 10 تانکر سیار انجام می شود. 

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات جامعه عشایری نبود امکان زیرسازی جاده ها و مسیر آنهاست که بعد ازهر بارندگی دچار مشکل می شوند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر بازگشایی راه های عشایری، آبرسانی سیار، توزیع 60 مولد خورشیدی، احداث ابنیه در جاده های عشایری، آب انبار، سرویس بهداشتی و جاده های عشایری (19 کیلومتر در سال گذشته) از جمله اقدامات انجام شده برای این قشر در استان بوشهر است.

وی یادآور شد: سال گذشته 10میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عشایر برای اجرای طرح های دامداری و تقویت زنجیره گوشت قرمز پرداخت شده است. 

آقایی گفت: همچنین از محل اعتبارات ارزش افزوده نیز81 میلیارد ریال اعتبار تخصیص که در بحث جاده، آبرسانی سیار، احداث آب انبار و خرید و نصب مخازن و مولدهای خورشیدی هزینه شده است. 

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر جمعیت عشایری استان 30هزار نفر در قالب پنج هزار و 200 خانوار است. 

آقایی افزود: این جمعیت در هشت شهرستان استان بوشهر شامل دشتستان، دشتی، تنگستان، دیر، جم، بوشهر، گناوه و دیلم از اواسط مهرماه وارد و تا اواسط اردیبهشت ماه از استان خارج می شوند. 

وی بیان کرد: جمعیت عشایری استان بوشهر از طوایف دره شوری، فارسیمدان، شش بلوکی، عمله و کشکولی هستند. 

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: جمعیت عشایری استان دارای 450 هزار راس دام است که سالانه 6هزار و 500 تا هفت هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند. 

آقایی افزود: آنها در کنار تولید سایر فرآورده های دامی سالانه 60 هزار تن محصولات زراعی و باغی نیز دارند. 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر